سه بندرِ هرمزگان در حال پاکسازی از کالاهای متروکه

مدیرکل اموال تملیکی هرمزگان با جبهه خواندن بندرهای این استان برای سازما اموال تملیکی، گفت: سه بندر شهید رجایی،‌ باهنر و بندرلنگه با تلاش شبانه‌روزی کارکنان این اداره‌کل درحال خالی شدن از کالاهای متروکه هستند.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز،‌ محمد مخبر معاون اول رییس جمهور ۱۶ شهریورماه جاری درپی گزارشاتی درباره ایستایی بیش از ۲۵ هزار کانتینر حاوی کالاهای وارداتی مختلف در گمرکات شهید رجایی و شهید باهنر با همراهی وزیر جهادکشاورزی، رییس کل گمرک ایران، استاندار هرمزگان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و برخی مدیران مربوط در سفری چند ساعته عازم بندرعباس شد و با حضور در اسکله بندر شهید رجایی و بخش‌های مختلف گمرکات این بندرگاه، گزارش‌های واصله را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

همچنین در تاریخ ۱۸ شهریورماه جاری نیز دستورر برای تعیین تکلیف یک‌روزه کالاهای رسوبی گمرکات به‌ویژه بندر شهید رجایی به رییس سازمان استاندارد و رییس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و رییس سازمان توسعه و تجارت ماموریت داد برنامه‌ریزی لازم را برای ترخیص کالاهای رسوبی از گمرکات شهید باهنر و شهید رجایی انجام دهند.

طبق اعلام مدیرکل اموال تملیکی استان هرمزگان، ۱۰ هزار کانتینر بلاتکلیف و متروکه در بندر شهید رجایی وجود دارد که سه هزار کانتینر آن متعلق به قبل از سال ۱۴۰۰ بوده که درحال پالایش برای تعیین تکلیف آن‌ها با کمک سایر سازمان‌های همجوار و استان‌ها است.

مهدی فتحی با بیان آنکه این کالاها پس از خروج از بنادر برای مزایده آماده می‌شوند، ادامه داد: تاکنون افزون‌بر ۱۵۰ قبض انبار غله و ۲۶۰ کانتینر کالا از بندر شهید رجایی از بندر شهید رجایی خارج شده و افزون‌بر ۲۰۰ کانتینر کالای متروکه به واحدهای تولیدی داده شده است.

۶۰ درصد کالاهای متروکه بندر شهید باهنر خارج شده است

مدیرکل اموال تملیکی هرمزگان افزود:‌ ۶۰ درصد مالای متروکه شهید باهنر خارج و یا درحال خارج شدن است و پیش بینی می‌شود تا اوایل آبان بندر شهید باهنر از کالاهای متروکه خالی شود.

وی تصریح کرد: کالاها پس از انجام مراحل تشریفات قانونی در مزایده مطرح می‌شود و اشخصاص حقیقی و حقوقی می‌توانند با شرکت در مزایده از آن‌ها بازدید داشته و درصورت امکان خریداری کنند.

فتحی گفت: روند کار در بندرلنگه هم درحال انجام است تا فضای آن بندر هم از کالاهای متروکه خالی شود اما این اداره‌کل با محدودیت نیروی انسانی و امکانات روبرو بوده که بایستی به عنوان ۲ مولفه اثرگذار در روند خروج کالاهای متروکه از بندرهای هرمزگان مد نظر قرار داد.

وی افزود: افزون‌بر ۱۰۰ کانتینر کالا در مزایده شهریور ماه عرضه شد که ارزش ریالی آن‌ها افزون بر ۵۰ میلیارد تومان بود و به فروش رفت.

کد خبر 67645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =