سطح زیر کشت گلخانه‌های استان مرکزی به ۷۶۰ هکتار افزایش یافت

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: سطح زیر کشت گلخانه‌های این استان در سال جاری به ۷۶۰ هکتار افزایش یافت.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، «علی‌ اصغر زارعی» افزود: ۱۶ هکتار امسال به سطح زیر کشت گلخانه‌های استان مرکزی افزوده شد و با تجهیز این زمین‌های کشاورزی به تجهیزات گلخانه‌ای، سطح زیر کشت گلخانه‌های سبزی و صیفی استان به ۲۱۲ هکتار، گل‌های زینتی به ۵۴۲ هکتار و سایبان در باغات به ۶ هکتار رسیده‌ است.

وی ادامه داد: ایجاد سایبان در باغات در راستای جلوگیری از کاهش مصرف آب و تابش مستقیم نور خورشید به محصولات باغی انجام شده‌ است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با یادآوری عدم اختصاص وام برای ایجاد گلخانه در استان خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد منابع مالی مورد نیاز ایجاد گلخانه‌ها در استان امسال توسط سرمایه گذاران تامین شده و ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریال منابع مالی نیز از محل اعتبارات سال گذشته به متقاضیان پرداخت شده‌ است.

زارعی گفت: ۶۰ هکتار نیز تقاضای ایجاد گلخانه در استان، در سامانه سیتا(سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری) وزارت جهاد کشاورزی ثبت شده که با تخصیص اعتبار زمینه ایجاد این سطح در استان فراهم شود.

وی یادآور شد: ۲۷۴ میلیون گل شاخه بریده و ۶۰ هزار تن سبزی و صیفی سالانه در گلخانه‌های استان مرکزی تولید می‌شود و استان مرکزی در زمینه تولید گل و گیاهان زینتی رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده‌ است.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.

کد خبر 67682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =