سرکنسول ایران در بصره: اتصال خط ریلی ایران به عراق، رونق بخش تجارت خارجی کشور است

سرکنسول ایران در بصره گفت: اتصال خط ریلی ایران به عراق با هدف گسترش ارتباطات ایران با کشورهای همسایه وارد فاز اجرایی شد که زمینه ساز هرچه بیشتر رونق تجارت خارجی کشورمان خواهد شد.

به گزارش اگزیم نیوز، علی عابدی روز پنجشنبه در حاشیه سفر به خرمشهر، در گفت‌وگویی با بیان آنکه این خط ریلی بعد از سال‌ها و با پیگیری دولت سیزدهم وارد فاز اجرایی شد، تصریح کرد: این اقدام در راستای سیاست دولت برای بهبود و گسترش ارتباطات ایران با کشورهای همسایه انجام شده است.

سرکنسولگر ایران در بصره گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این خط ریلی در یک و نیم سال به بهره‌برداری خواهد رسید تا ایران و عراق از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند. همچنین با ایجاد خط ریلی شلمچه به بصره، اتصال ایران به خط ریلی کشورهای جنوب خلیج فارس را در آینده نیز عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه احداث این خط ریلی باعث کاهش هزینه مسافران و بخصوص زائران عتبات عالیات عراق و همچنین زائران عراقی مشهد مقدس خواهد شد، افزود: این خط ریلی همچنین در راستای جابجایی کسانی که برای سیاحت، زیارت و درمان به ایران و عراق سفر می‌کنند؛ احداث می‌شود.

عابدی گفت: تردد زائران اربعین حسینی‌ از کشورهایی که به خط ریلی ایران متصل هستند را می توان به‌عنوان دیگر اهداف احداث اتصال خط ریلی ایران به عراق دانست.

عملیات اجرایی احداث خط ریلی شلمچه - بصره شهریور ماه سال جاری با حضور معاون اول رییس‌جمهور ایران و نخست وزیر عراق آغاز شد.

احداث این خط ریلی که ۳۲ کیلومتر طول دارد در مدت ۱۸ ماه آماده بهره برداری خواهد شد.

۱۶ کیلومتر این پروژه در شلمچه توسط راه آهن جمهوری اسلامی و ۱۶ کیلومتر در خاک عراق توسط دولت تاین کشور احداث می‌شود.

کد خبر 67817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =