وزیر تعاون: دولت سیزدهم، امروز را فدای فردا نمی‌کند/ ایجاد ۵۵۰ هزار شغل در سالجاری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت سیزدهم صادق‌الوعد است و هر آنچه گفته را به عینه مشاهده می‌کنیم گفت: البته عقب ‌ماندگی وجود دارد اما کارهای بزرگی در این دولت انجام شده است؛ گفتمان و سیاسیت دولت مردمی بر اساس صداقت است؛ این دولت امروز را فدای فردا نمی‌کند و آنچه حق و عدل است انجام می دهد.

به گزارش اگزیم نیوز، سیدصولت مرتضوی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از طرح های سنگ آهن مرکزی ایران- بافق با اشاره به اینکه این دولت از همان ابتدای قبول مسئولیت، با طرح و برنامه وارد کارزار شد، تصریح کرد: دولت سیزدهم به رغم اینکه توجه به اسناد بالادستی را نصب العین قرار داد اما طرحی تحولی با در نظر گرفتن تمام مسائل ارائه کرد و در این مسیر قدم برداشت و به موفقیت ها و دستاوردهای بزرگی دست یافت.

وی با اشاره موفقیت های دولت سیزدهم در سیاست خارجی، افزود: نحوه مذاکره این دولت با کشورهایی که اصولا چارچوب مذاکره را قبول نداشتند به نحوی بود که باعث شد این چارچوب را قبول کنند و هم اکنون این موفقیت را همگان مشاهده می کنند و باعث شده با همسایه ها و کشورهای دیگر ارتباط وسیعی شکل بگیرد.

مرتضوی به بازگشایی سفارت عربستان و عضویت ایران در مجمع بریکس اشاره و گفت: اکنون با بسیاری از کشورها ارتباط داریم .

وی با اشاره به رشد اقتصادی کشور در ۲ سال اخیر، افزود: رشد اقتصادی در سه ماه اول ۱۴۰۲ به روایت بانک مرکزی ۶.۲ درصد است که در برخی از بخش های اقتصادی نیز که با رکود مواجه بودیم به رشد مطلوبی رسیده ایم.

وی درباره فروش نفت کشور، اظهار داشت: میزان صادرات و محصولات غیر نفتی به شدت افزایش داشته است و این پیشرفت در سایر حوزه ها و زمینه ها نیز وجود داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه با کد ملی ثبت شده در سیستم مدعی هستیم بیش از یک میلیون شغل ایجاد کرده ایم، گفت: در ۶ ماه ابتدایی سال جاری نیز بیش از ۵۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد شد.

وی درباره جذب اعتبارات کلان برای پروژه های اقتصادی و عمرانی توسط استان یزد نیز افزود: استان یزد در حوزه کارگری با کمبود نیرو مواجه است.‌

مرتضوی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات دولت کمبود انرژی است، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ هیچ قطعی برنامه ریزی شده ای در دستور کار قرار نگرفت و هیچ قطعی ای در این زمینه صورت نگرفت و در همین شهرستان بافق یک نیروگاه ۲۵ مگاواتی افتتاح و ۲۵ مگاوات دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات این شهرستان خام فروشی بوده است، گفت: متاسفانه در شهرستان بافق زنجیره ارزش وجود ندارد که با تلاش نیروهای متخصص طرح اهن اسفنجی در این زمینه و برای برطرف شدن این مشکل در دستور کار قرار گرفت و برای دولت بسیار ارزشمند است که کارگری را با رضایت کامل مشغول به کار ببیند.

مرتضوی گفت: پیگیری لازم برای برطرف شدن مشکلات مردم شهرستان بافق و به صورت خاص بیمارستان آن در دستور کار قرار خواهد گرفت و برطرف شدن این مشکلات را وظیفه خود می دانیم.

وی با اشاره به ظلم و جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، افزود: ملت مظلوم فلسطین جرمشان دفاع از سرزمین اجدادیشان است و اینکه اهانت به مکان مقدس مسجد الاقصی را بر نمی تابند.

وی افزود: مجامع بین المللی مهرسکوت بر دهان خود زده اند و تنها نظاره گر ظلم و جنایت بر علیه زنان و کودکان مظلوم فلسطین هستند، امیدواریم محامع بین المللی از این استاندارد های دوگانه حقوق بشر دست بردارند و در مقابل نیز امت اسلام با اتحاد خود جواب این ظلم ها را بدهند.

وزیر تعاون چهارشنبه شب وارد یزد شد و امروز پنجشنبه علاوه بر دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، چند طرح اقتصادی افتتاح و از چند طرح دیگر بازدید کرد.

کد خبر 67823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =