بهبود زیرساخت مرزهای تجاری خوزستان، مطالبه بخش خصوصی است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز یکی چالش های جدی بخش خصوصی استان را نامناسب بودن زیرساخت‌ های شهرک‌های صنعتی و مرزهای استان عنوان و بر ضرورت رفع مشکلات موجود تاکید کرد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، محمد جواد امانی روز شنبه در نشست تشکل‌های صنفی حوزه صنایع و تجارت در محل اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: از سوی دیگر نیز فعالان اقتصادی و بازرگانان برای واردات ماشین آلات مورد نیاز در خطوط تولید با مشکلاتی در زمینه فرآیندهای اداری و گمرکی روبه‌رو هستند.

وی با تاکید برلزوم تشکیل صندوق ضمانت صادرات استان افزود: این صندوق در گذشته وجود داشت اما سال‌هاست که این صندوق به دلیل بالا بودن ریسک صادرات در حالت رکود قرار دارد.

لزوم به‌روزرسانی ماشین آلات واحدهای تولیدی خوزستان

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز در بخش دیگری از این نشست به فرسودگی ماشین آلات اغلب واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و ادامه داد: به منظور بازدهی هر چه بهتر خط تولید، نوسازی تجهیزات صنایع تولیدی بخصوص ضروری است.

امانی بر پیگیری برای تامین ماشین آلات برای واحدهای تولیدی استان صنعتی خوزستان تاکید کرد.

رفع تعهدات ارزی فشاری مضاعف بر صادرکنندگان

در ادامه این نشست دبیراجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: یکی از مشکلاتی که صادرکنندگان با آن درگیر هستند مشکلات پیشرو در رفع تعهدات ارزی است.

کامران مالکیان با بیان اینکه این فشارها در مواردی باعث انجام پولشویی و مشکلات حقوقی برای بازرگانان می‌شود افزود: این موضوع فشار و مشکلات زیادی را برای صادرکنندگان با توجه به تحریم‌های موجود ایجاد کرده است.

وی گفت: این سخت‌گیری‌ها برای انجام تعهدات ارزی در این شرایط سخت اقتصادی باعث شده تا صادرکنندگان رغبت کمتری را برای تجارت داشته باشند؛ بنابراین به منظور تسهیل فعالیت های صادراتی باید راهکارهای کارشناسی و کاربردی اندیشیده شود و به رونق اقتصادی و ارزآوری این بخش کمک کرد.

تامین ۲۴ درصد ارز کشور توسط خوزستان

مالکیان در ادامه جایگاه خوزستان را در ارز آوری برای کشور بسیار مهم دانست و بیان کرد: ۲۴ درصد ارز کشور توسط خوزستان تامین می‌شود به همین دلیل اختصاص بخشی از این درآمد ارزی به استان با هدف پشتیبانی از تولید و اشتغالزایی باید از طریق تصمیم گیران اقتصاد کشور مورد پیگیری قرار گیرد.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر افزود: از دیگر مواردی که باید در سطح ملی پیگیری شود معرفی بندر خرمشهر به عنوان درگاه ورود خودرو و لوازم خانگی کشور است، در گذشته از این بندر واردات خودرو انجام می‌شد.

۲هزار واحد تولیدی در خوزستان فعالیت دارند و طبق اعلام اداره کل صمت خوزستان ۱۵ درصد تجارت کشور در ۶ ماهه امسال توسط این استان انجام شده است.

کد خبر 67887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =