ضرورت راه‌اندازی صندوق ضمانت صنایع دریایی در خوزستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان به ظرفیت‌های بالای استان در حوزه صنایع دریایی گفت: تشکیل صندوق ضمانت صنایع دریایی برای حمایت از فعالان این حوزه ضرورت دارد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، حمیدرضا فلاح روز شنبه در نشست تشکل‌های هم‌خانواده در محل اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: یک میلیارد دلار به صندوق‌های ضمانت صنایع دریایی کشور اختصاص یافته و در صورت تشکیل نشدن به موقع این صندوق در خوزستان، فعالان حوزه از تخصیص اعتبار محروم می‌مانند.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی صندوق ضمانت صنایع دریایی از وزارت صمت دنبال می شود گفت: ۴۸ جواز تاسیس و ۱۸ بهره بردار در حوزه صنایع دریایی استان فعال هستند و ساخت لنج و تجهیزات مورد صنایع دریایی در استان بسیار رونق دارد.

تامین ارز تولید کنندگان در اولویت وزارت صمت

فلاح با تاکید بر اولویت تامین ارز تولید گنندگان ادامه داد: ظرفیت پرداخت ارز برای واردات ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی تکمیل شده و با توجه به حجم بالای واحدهای در دست احداث، باید تعداد بیشتری از ماشین آلات وارداتی به استان اختصاص یابد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اضافه کرد: تخصیص ارز به استان از محل درآمدهای صادراتی و افزایش سهمیه مواد اولیه واحدهای تولیدی از جمله مطالبات قابل پیگیری از وزیر صمت خواهد بود.

وی بر ایجاد یک بانک تخصصی صنعت در استان تاکید کرد و گفت: تشکیل این بانک به اقدامات موثر و تخصصی در حوزه صنعت و تولید خوزستان کمک می‌کند.

در ادامه این نشست مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان نیز اظهار کرد: طی ۲ سال اخیر سرمایه‌گذاری موثری در شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر با وجود منطقه آزاد اروند رخ نداده است.

علی مهدی پور با ابراز گله مندی از سرمایه‌گذاری نکردن منطقه آزاد اروند در حوزه تولید این مناطق ادامه داد: این منطقه می‌تواند در سرمایه‌گذاری و یا جذب سرمایه گذار در شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر اقدامات موثرتری انجام دهد.

بر اساس این گزارش در خوزستان ۷۳ شهرک و نواحی صنعتی فعال است.

به گزارش ایرنا، پیش‌بینی شده بخشی از منابع مالی صندوق توسعه صنایع دریایی در استان‌های ساحلی گردش پیدا کند و از ظرفیت بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران استفاده شود.

قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی پیش‌بینی کرده سالانه یک میلیارد دلار اعتبار به صندوق توسعه صنایع دریایی در کشور اختصاص یابد.

عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت هفته آینده برای بازدید و افتتاح چند طرح به خوزستان سفر خواهد کرد.

کد خبر 67890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =