توسعه مناسبات پولی و بانکی ایران با برزیل و بریکس در دستور کار قرار گرفت

روسای‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و برزیل با اشاره به ظرفیت‌های متعدد مناسبات مالی و تجاری میان دو کشور، افزایش همکاری‌های پولی و بانکی دو و چندجانبه به‌ویژه استفاده از سازوکارهای قابل تعریف در گروه بریکس را در دستور کار قرار دادند.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از بانک مرکزی، «محمدرضا فرزین» رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان در حاشیه اجلاس سالیانه بین‌المللی صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در مراکش، در دیدار و گفت‌وگو با «روبرتو کامپوس» رئیس‌کل بانک مرکزی برزیل، توسعه مناسبات پولی و بانکی و تجاری با برزیل را در شرایط کنونی به نفع هر دو کشور دانست.

رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان همچنین گفت: ظرفیت‌های تجاری و بازرگانی ایران و برزیل و همچنین اعضای گروه بریکس در مناسبات اقتصادی نشان می‌دهد با افزایش همکاری‌های بانکی و پولی میان اعضا، تجارت میان این کشورها در کوتاه مدت افزایش می‌یابد.

رئیس‌کل بانک مرکزی برزیل نیز در این دیدار با تاکید بر افزایش همکاری‌های دوجانبه با ایران در عرصه‌های تخصصی، پیشنهاد داد: با توجه به تحولات پیش رو در عرصه بانکی و بین‌المللی، از ظرفیت گروه بریکس نیز برای ایجاد سازو کارهای نوین همکاری‌های پولی و بانکی بهره گرفت.
براساس این گزارش، فرزین در حاشیه اجلاس سالیانه صندوق بین المللی پول در مراکش با جمعی از روسای‌کل بانک مرکزی کشورهای منطقه و گروه بریکس راجع به افزایش همکاری‌های پولی و بانکی دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
اجلاس سالیانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در سال ۲۰۲۳ به‌طور همزمان و از نهم تا پانزدهم اکتبر (۱۷ تا ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲) در مراکش برگزار می‌شود.
این نخستین بار در ۵۰ سال اخیر است که این اجلاس‌ها در قاره آفریقا برگزار می‌شوند.

کد خبر 67908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =