حجم تجارت خارجی مرز پرویزخان به ۲.۵ میلیارد دلار رسید

مدیرکل گمرک مرز پرویزخان، حجم تجارت خارجی این گمرک در نیمه اول امسال را حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ذکر کرد و گفت: از این میزان ۴۶۹ میلیون دلار آن به ارزش وزنی یک میلیون و ۲۷۲ هزار تن صادرات است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، «قاسم مطلبی» با تبریک ۲۹ مهرماه روز ملی صادرات به تمام فعلان این عرصه، افزود: در ۶ ماه سپری شده از سال جاری صادرات کالا از مرز پرویز خان از نظر وزنی ۳۶ درصد و از نظر ارزش دلاری نیز ۱۸ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی از این مرز به عراق را شامل میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی و پلاستیکی و مصالح ساختمانی نام برد.

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: این گذرگاه ظرفیت بزرگی برای صادرات کالاهای غیرنفتی است و هم اکنون بخش مهمی از صادرات کشور به عراق از این مرز انجام می‌شود.

مطلبی افزود: صادرات رکن مهم اقتصادی هر کشور و ظرفیت مهمی برای رونق اقتصادی و ارز آوری است و صادرکنندگان به عنوان سربازان جبهه اقتصادی نقش مهمی در این راستا دارند.

وی اظهار داشت: صادرات امروز گام اول توسعه اقتصادی است و با توجه به جنگ اقتصادی که از سالهای گذشته کشورمان درگیر آن است، رونق صادرات منجر به افزایش تولید محصولات کارخانجات و واحدهای تولیدی، رونق اشتغال و کاهش معضل بیکاری می‌شود.

مدیرکل گمرک پرویزخان اضافه کرد: صادرکنندگان باید با افزایش و ارتقای کیفیت کالاها و استانداردسازی محصولات خود بتوانند بازارهای جهانی را تصرف کنند.

مطلبی خاطرنشان کرد: ۲۹ مهرماه فرصت مهمی برای بررسی مشکلات و توانمندی صادرکنندگان و تشریح اهمیت صادرات در توسعه پایدار کشور است.

در سال ۱۴۰۱ جمهوری اسلامی ایران از طریق مرزهای زمینی خود، ۶ میلیارد و ۴۹۳ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۲ دلار کالا به وزن ۱۶ میلیون و ۸۸۳ هزارو ۵۹۷ تن به کشور عراق صادرات داشته که سهم استان کرمانشاه از مجموع صادرات ایران به عراق ۲ میلیارد و ۶۷۳ میلیون و هفت هزار و ۹۸۸ دلار کالا با وزن ۶ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۵۷۷ تن بوده که در بین گمرکات استان کرمانشاه گمرک پرویزخان بیشترین سهم صادرات را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 68165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =