مرز پرویزخان مقام اول کشور در ترانزیت ورودی را کسب کرد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: مرز رسمی پرویزخان با رشد ۹۱ درصدی تردد ناوگان و رشد ۹۰ درصدی تُناژ توانست مقام اول کشور را در ۶ ماه نخست امسال در زمینه ترانزیت ورودی به کشور کسب کند.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، «فریبرز کرمی » افزود: طی ۶ ماهه امسال تعداد ناوگان ورودی به پایانه مرزی پرویزخان، ۴۲ هزار دستگاه با رشد ۹۱ درصدی نسبت به هم سنجی مدت مشابه سال گذشته و تُناژ ترانزیت ورودی یک میلیون و ۱۶۸ هزار تُن بوده است.

وی تُناژ کالای بارگیری شده از پایانه مرزی پرویزخان به سراسر نقاط کشور را در این مدت ۷۸۴ هزار تُن اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مسابه سال گذشته افزایش ۲۰۸ درصدی داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه اظهار داشت: در نیمه نخست سال‌جاری، ۳۱ هزار خودرو ناوگان حمل و نقل کالا از پایانه مرزی پرویزخان، کالای مورد نیاز کشور را جابجا کرده‌اند که نسبت به سال گذشته، افزایش ۲۱۷ درصدی را شاهد هستیم.

کرمی افزود: بیشترین تُناژ جابجایی کالا در استان در این مدت مربوط به پایانه مرزی پرویزخان با افزایش ۳۹ درصدی در تُناژ و ۳۵ درصدی در تعداد ناوگان و پایانه مرزی سومار با رشد ۲۷ درصدی در تناژ و ۲۱ درصدی در تعداد ناوگان بوده است.

وی اضافه کرد: جابجایی کالا از پایانه های مرزی استان کرمانشاه ۱۳ درصد و تعداد ناوگان ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

در سال ۱۴۰۱ جمهوری اسلامی ایران از طریق مرزهای زمینی خود، ۶ میلیارد و ۴۹۳ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۲ دلار کالا به وزن ۱۶ میلیون و ۸۸۳ هزارو ۵۹۷ تن به کشور عراق صادرات داشته که سهم استان کرمانشاه از مجموع صادرات کشورمان به عراق ۲ میلیارد و ۶۷۳ میلیون و هفت هزار و ۹۸۸ دلار کالا با وزن ۶ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۵۷۷ تن بوده که در بین گمرکات استان کرمانشاه گمرک پرویزخان بیشترین سهم صادرات را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 68256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =