اطلاع‌رسانی بانک مرکزی، مالیات‌ستانی را چند برابر افزایش داد

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی گفت: بانک مرکزی با ارائه اطلاعلات حساب‌های مشکوک و تجاری به سازمان امور مالیاتی، موجب افزایش اخذ مالیات در کشور شد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، «شاهین مستوفی» در گفت و گویی اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی امسال با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط بانک مرکزی مبنی بر تراکنش های انجام شده از فعالیت های اقتصادی افراد که فرار مالیاتی داشتند، موفق شد میزان قابل توجهی مالیات از آنان دریافت کنند.

وی ادامه‌داد: همین امر موجب پذیرش فعالان اقتصادی به پرداخت مالیات شد و با توجه به اجرای تبصره ماده ۱۰۰ نظام مالیاتی، میزان احراز مالیات در مقایسه با سال گذشته افزایش سه برابری داشته و از ۱۰ هزار میلیارد تومان به ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

مستوفی با اشاره به قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و نقش آن در جلوگیری از فرار مالیاتی، افزود: اجرای این سامانه از سال گذشته شفافیت کاملی در راستای کنترل و بهره برداری از فعالیت‌های اقتصادی افراد در اختیار این سازمان قرار داده است و افراد حقوقی، شرکت‌های بورس و سامانه‌های فروشگاهی مکلف به صدور حساب های الکترونیکی از بستر این سامانه هستند.

وی متذکر شد: حافظه مالیاتی این سامانه هوشمند در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد که با پیاده کردن کامل این سامانه شاهد شفافیت ۸۰ درصدی مالیات خواهیم بود.

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی اضافه‌کرد: مبحث فرار مالیاتی در همه کشورها وجود دارد و نمی‌توان این اقدام را به صفر رساند، اما این سازمان با تجهیز دفتر مبارزه با فرار مالیات و پولشویی و اجرای ماده ۱۸۱ قانون مالیات های مستقیم همه تلاش های خود را در به حداقل رساندن فرار از مالیات به انجام خواهد رساند.

کد خبر 68362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =