رشد ۴۳ درصدی وزن کالاهای صادرات از گمرکات مازندران

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران گفت: مازندران در هفت ماهه سال جاری با ۴۳ درصد رشد از نظر وزنی، بیش از ۹۰۹ هزارتن صادرات از گمرکات استان داشته است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، امیر جمشیدی امروز(یکشنبه)در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی هفت ماهه سال جاری، ارزش صادرات انواع کالا از گمرکات مازندران بالغ بر ۱۷۹ میلیون و ۳هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران با اشاره به میزان صادرات قطعی در استان، افزود: پنج قلم عمده کالاهای صادراتی شامل فرآورده های لبنی با ۷۳ میلیون دلار، سیمان با ۲۴ میلیون دلار، مواد پلاستیکی با ۲۰ میلیون دلار، فرآورده های خوراکی گوناگون با ۱۰ میلیون دلار و فلزات معمولی با ۶ میلیون دلار بوده، که سهم ۷۴ درصدی از کل صادرات گمرکات مازندران داشته اند.

وی همچنین مقاصد عمده کالاهای صادراتی گمرکات مازندران در این مدت را به ۴۴ کشور اعلام کرد و گفت: به ترتیب عراق با ۹۰ میلیون دلار، روسیه با ۳۶ میلیون دلار، ترکمنستان با ۹ میلیون دلار، قزاقستان با ۸ میلیون دلار و پاکستان با ۶ میلیون دلار پنج کشور عمده طرف مبادله تجاری گمرکات مازندران بوده اند.

کد خبر 68369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =