برخورد تعزیراتی با پلتفرم های اینترنتی گران‌فروش/ نظارت بر کالاهای اساسی تشدید می‌شود

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی از اجرای طرح تشدید نظارت‌ها بر کالاهای اساسی در آبان ماه امسال خبرداد و گفت که در این طرح با گران‌فروشان کالاهای اساسی، همچنین پلتفرم‌ها، سکوها و شبکه‌های اینترنتی مواد غذایی نیز برخورد تعزیراتی می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، «مسعود امرالهی» درباره کشف تخلف گران‌فروشی کالاهای اساسی افزود: در بحث برخورد با سکوها و شبکه های اینرنتی فروش مواد غذایی و کالاهای اساسی، جرایم مختلفی را برای سکوهای متخلف و واحدهای عرضه‌کننده فروش در نظر گرفته ایم.

لزوم فروش کالاهای اساسی در پلتفرم های اینترنتی با قیمت‌های مصوب

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی ادامه‌داد: به پلتفرم‌هایی همچون دی جی کالا و اسنپ دستورالعمل هایی ارسال شده تا همه کالاهای اساسی که دارای قیمت های مصوب هستند با همان قیمت ها به فروش برسند و هرگونه تعدی از قیمت‌ها منجر به برخورد قانونی و تعزیراتی با آنها خواهد شد.

امرالهی بیان‌داشت: در ۱۵ روز گذشته نیز طی بازرسی‌های انجام شده از فروشگاه های اینترنتی در بحث فروش گوشت، مرغ و شکر تخلفاتی را شاهد بودیم که برخورد لازم در این زمینه انجام شده است.

قیمت شکر بسته بندی یک کیلوگرمی ۳۴ هزار تومان است

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت برکالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی درباره فروش شکر به رنگ تیره با قیمت های بیش از ۳۸ هزار تومان در برخی فروشگاه های زنجیره ای، گفت: قیمت مصوب شکر بسته بندی یک کیلوگرمی کیفی ۳۴ هزار تومان است و هرگونه افزایش قیمت منجر به تخلف و گران فروشی می شود و باید به طور قطع کالا در این رنج به فروش برسد.

وی اضافه کرد: این مهم شامل تمامی فروشگاه های زنجیره ای و سوپرمارکت ها و واحدهای صنفی فروش شکر در سراسر کشور می شود.

امرالهی اظهارداشت: اکنون در بحث بازار کالاهایی همچون گوشت مرغ، گوشت و روغن مشکلی نداریم و همه چیز طبق روال در حال انجام است و اگر گاها تخلفاتی گزارش شود به طور قطع برخورد لازم صورت می گیرد.

وی تصریح‌کرد: نگاه ما در حوزه کالاهای اساسی گلوگاه های قیمتی است یعنی کالا از سر منشا تولید با قیمت مصوب عرضه شود شاید برخی واحدهای صنفی تخلف نکنند یا تعداد تخلفات کاهش یابد، در حوزه تولید، انبارها نظارت انجام می دهیم و تاکنون مشکلی در این خصوص نداشته ایم.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلفی می توانند از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش خود را اعلام کنند تا بازرسین ما برخورد تعزیراتی لازم را با گران فروشان و متخلفان انجام دهند.

کد خبر 68382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =