۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
همایش ملی ایران ۵G آغاز شد

همایش ملی «ایران ۵G» با هدف بررسی چالش‌هایی که در مسیر توسعه ارتباطات نسل پنجم و همینطور بحث‌های مربوط به تنظیم‌گری آن وجود دارد، آغاز شد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، صبح امروز (دوشنبه) همایش ایران ۵G، با نگاه راهبردی و تجاری‌سازی به نسل پنجم ارتباطی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات باحضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان وی آغاز به کار کرد.

اهمیت این همایش از این جهت است که با توسعه نسل پنجم اینترنت در دنیا، هم اکنون بیش از یک میلیارد مشترک در سراسر دنیا از این تکنولوژی استفاده می‌کنند و این تعداد در سال‌های آینده افزایش تصاعدی خواهد داشت.

اکنون در داخل کشور اگر چه میزان توسعه سایت‌ها به‌ویژه در شهرهای بزرگ قابل قبول است، اما در ارتباط با رشد و توسعه آن چیزی که پیش بینی شده، محقق نشده و هدف همایش این است که با حضور اپراتورها و رگولاتوری، چالش‌هایی که در مسیر توسعه دارند و همین‌طور بحث‌های تنظیم‌گری مورد بررسی قرار بگیرد.

همایش ایران ۵G به عنوان نخستین همایش ملی در این حوزه و به‌ویژه در بحث راهبردی شبکه نسل پنجم ارتباطات، بتواند در کنار کمک به بحث تحقیق و توسعه به حل مسائل راهبردی، استفاده از فرصت‌ها و رفع چالش‌ها در مسیر توسعه نسل پنجم منجر شود.

کد خبر 68396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =