۲ برابر ۲۰ سال گذشته در دولت سیزدهم در حوزه ریلی کار انجام شده است

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: دولت سیزدهم ۲ برابر ۲۰ سال گذشته در زمینه شبکه ریلی کار انجام داده است و امسال سه مرکز استان هم به شبکه ریلی متصل می‌شود.

به گزارش اگزیم نیوز، خیرالله خادمی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از پروژه راه آهن سنندج- همدان که با حضور رئیس جمهور انجام شد، با بیان اینکه تمام اجزای ساخت پروژه راه آهن سنندج - همدان در داخل کشور تامین شده و پروژه ای کاملا بومی و ارزش روز این پروژه ۱۵۰ هزار میلیارد ریال است، گفت: این رقم نشان می‌دهد راه‌آهن همدان- سنندج یک ابر پروژه ریلی به شمار می رود که با بهره برداری از آن مراکز استان‌های کردستان و همدان به شبکه ریلی متصل می‌شود.

وی افزود: طول خط آهن تهران - همدان - سنندج حدود ۴۲۰ کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به‌ طول ۲۷۰ کیلومتر، به بهره‌برداری رسیده است، مسیر فاز دوم این خط ریلی از همدان به سنندج نیز ۱۵۱ کیلومتر طول دارد در سه قطعه تعریف شده که حدود ۶۴ کیلومتر آن در استان همدان و باقی‌مانده آن در استان کردستان واقع شده‌است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: پروژه راه آهن همدان - سنندج شامل سه قطعه و از سمت همدان به سنندج دارای هفت ایستگاه بهار، آق بلاغ، دوسر، قروه، آونگان، دهگلان و سنندج است.

وی افزود: برای اجرای این محور با توجه به اینکه اساس محور کشاورزی است، ۴۶ تقاطع غیر همسطح و حدود ۲۹ دستگاه پل بزرگ احداث شده است و ۳۴ هزار میلیارد ریال از منابع دولتی اعتبار هزینه شده است که ارزش روزآن ۱۵۰ هزار میلیارد ریال است.

خادمی درباره ظرفیت این پروژه گفت: ظرفیت انتقال مسافر در سال ۴۵۰ هزار نفر در سال و باری ۲ میلیون تن است که بر اساس برنامه مقرر شده این رقم در دراز مدت به یک میلیون مسافر و ظرفیت انتقال بار نیز به سه میلیون تن افزایش یابد.

وی یادآور شد: اتصال این مسیر با پایانه‌های مرزی استان اجرا نشده است و در صورت اجرای طرح اتصال سنندج به مرز باشماق مریوان امکان بهره‌مندی از مزیت‌های ترانزیتی این محور نیز فراهم خواهد شد.

کد خبر 68515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =