پرداخت ۱۵۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها برای نهضت ملی مسکن

مطابق اعلام بانک مرکزی، بانک‌ها موفق شدند تاکنون ۱۵۴ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز تامین مالی نهضت ملی مسکن را پرداخت کنند.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، طبق اعلام این بانک از مجموع ۶۷۹ هزار و ۴۴۰ نفر واجد شرایط کامل برای تسهیلات ساخت مسکن، تاکنون ۵۲۱ هزار و ۵۲۰ قرارداد توسط بانک‌های عامل مربوطه منعقد شده که اعتبار آنها برابر با ۱۵۴ هزار میلیارد تومان است.

همچنین بیش از ۳۱۶ هزار نفر متقاضی هم از تیرماه سال گذشته تاکنون تسهیلات ودیعه مسکن به مبلغ ۱۸.۵ هزار میلیارد تومان از بانک‌ها دریافت کرده‌اند.

برای شرکت در طرح‌های حمایتی مسکن به‌ویژه نهضت ملی مسکن، لازم است که متقاضیان واجد شرایط مربوط به این طرح باشند. افرادی که بیش از ۱۸ سال سن دارند و تا به حال خانه ای را خریداری نکرده ‌اند، می‌توانند برای دریافت وام خرید مسکن، از طریق سامانه ثبت نام مسکن اولی‌ها به نشانی اینترنتی saman.mrud.ir اقدام کنند.

برای شرکت در نهضت ملی مسکن، متقاضی باید در پنج سال گذشته فاقد زمین‌ های مسکونی یا واحد ‌های مسکونی باشد و از ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ نیز از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به مسکن استفاده نکرده باشد. علاوه بر این، متقاضی باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد و در صورتی که زن باشد و خود سرپرست خانوار باشد، باید دارای حداقل سن ۳۵ سال باشد.

کد خبر 68572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =