۲ قطار سریع‌السیر ایران با پول چینی‌ها ساخته می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۲ قطار سریع‌السیر ایران با سرمایه‌گذاری چینی‌ها خبر داد و گفت: ‌پیشنهاد توسعه و تجهیز بنادر ایران توسط سرمایه‌گذاران چینی را مطرح کرده‌ایم.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، شهریار افندی‌زاده با یادآوری ساخت شبکه ریلی بین ازبکستان و قرقیزستان و تاثیر آن بر ترانزیت کالا ایران و چین اظهار داشت: یکی از مسیرهای اتصال کشورهای آسیای مرکزی به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خط ‌آهن سرخس-چابهار است.

وی ادامه داد: به همین دلیل اگر سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در این مسیر ریلی و توسعه بندر چابهار صورت گیرد، می‌توانیم سهم قابل قبولی در ترانزیت از چین به اروپا و کشورهای حوزه خلیح فارس و دریای عمان به دست آوریم.

وی با یادآوری اینکه در جریان امضای تفاهمنامه سال ۱۴۰۱ وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسیون توسعه و اصلاحات چین مسیرهای ریلی از سمت ایران پیش‌بینی شده است، افزود: یکی از پروژه‌های مهم ریلی قطار سریع‌السیر تهران-مشهد است که تفاهم اولیه آن با شرکت‌های چینی انجام شده، ضمن این‌که قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان هم با سرمایه‌گذاری چینی‌ها ساخته می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در زمینه مشارکت و سرمایه‌گذاری می‌توانیم تفاهم‌های خوبی با چینی‌ها داشته باشیم، ادامه داد: از سوی دیگر توسعه و تجهیز بنادر ایران هم می تواند با سرمایه‌گذاری چینی‌ها باشد که این موضوع را در جلسات گذشته با چینی‌ها مطرح کرده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان مساله دیگر مسیرهای ترانزیتی جنوب ایران است، اضافه کرد: آنچه مهم است امضای تفاهم نامه چند جانبه میان چین با کشورهای منطقه از طریق ایران است که این موضوع، علاوه بر کریدور شمال - جنوب برای اتصال روسیه به هند است.

کد خبر 68589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =