فائو: تولید غلات ایران از ۲۱ میلیون تن گذشت

سازمان خوابار و بار ملل متحد (فائو) در جدیدترین گزارش خود از تولید بیش از ۲۱ میلیون تن غله در ایران طی سال زراعی ۲۰۲۳ خبر داد و اعلام کرد ایران در رتبه چهارم آسیا از نظر حجم ذخیره غلات قرار گرفته است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو)در آخرین گزارش خود از سلسله گزارش‌های موسوم به «دورنمای محصولات و وضعیت غذایی» در سال ۲۰۲۳ کل تولید غلات ایران در این سال را ۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن برآورد کرد.

تولید غلات ایران در این سال با افزایش بیش از ۲ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است. ایران در سال زراعی ۲۰۲۲ بالغ بر ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تن غله تولید کرده بود.

براساس این گزارش تولید گندم ایران که در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۳ میلیون تن اعلام شده بود در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۵۰۰ هزار تنی مواجه شد و به ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید.

تولید شلتوک برنج در ایران نیز ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن اعلام شده که نسبت به سال قبل از آن تغییری نداشته است.

تولید سایر غلات ایران نیز در سال ۲۰۲۳ بدون تغییر نسبت به سال قبل در سطح ۴.۱ میلیون تن باقی مانده است.

ایران چهارمین کشور بزرگ ذخیره کننده غلات در آسیا

این گزارش همچنین از افزایش ۱۰۰ هزار تنی ذخیره غلات ایران خبر داده و اعلام کرده است ذخایر غلات ایران به ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن رسیده است.

ایران با این حجم ذخایر غلات در رتبه چهارم جهان قرار گرفته است. چین با ذخایر غلات ۳۹۹ میلیون تنی در رتبه اول قرار داشته است. هند با ۶۴ میلیون تن و ترکیه با ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را از این نظر به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 68590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =