پیگیری اقدامات برای راه اندازی پایانه صادراتی انار در ساوه

استاندار مرکزی از پیگیری اقدامات برای راه اندازی پایانه صادراتی انار در ساوه خبر داد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از ایسنا، فرزاد مخلص الائمه امروز(دوشنبه)در دومین جشنواره ملی تولید و صادرات انار ساوه که در مسجد جامع تاریخی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره انار ساوه گامی در جهت معرفی یکی از ظرفیت های اقتصادی و کشاورزی این شهرستان است.

وی افزود: استان مرکزی عمدتا به عنوان یک استان صنعتی شناخته می‌شود و طبیعی است که صنایع کشور ابتدا در این استان راه اندازی شدند و سال گذشته رتبه اول تنوع تولیدات صنعتی به استان مرکزی با ۱.۸ مساحت کشور تعلق گرفت، یعنی هر آنچه که استان و سایر نقاط همجوار نیاز دارند در این استان تولید می‌شود.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه ساوه دومین قطب و کانون صنعت استان مرکزی، دارای ویژگی منحصر بفردی است، تصریح کرد: ساوه قطب تولیدات و صادرات غیرنفتی است که این ویژگی منحصر به فرد را کمتر شهرستان کشور دارد.

مخلص الائمه گفت: استان مرکزی همانطور که در حوزه صنعت پیشران است در کشاورزی نیز رتبه های برتر تولیدات مختلفی نظیر انار، پسته، انگور و ... دارد که گل سر سبد تولیدات کشاورزی استان مرکزی، انار است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه تقریبا در استان مرکزی تمامی ارقام انار تولید می شود، افزود: شهرستان ساوه رتبه اول تولید انار در جهان و کشور را دارد. در تلاش هستیم که امسال بتوانیم پایانه صادراتی انار را در ساوه بهره‌برداری کنیم و در این زمینه مجموعه اقداماتی در دستور کار است.

وی گفت: در حوزه فرآوری اقدامات خوبی صورت گرفته و در شهر صنعتی کاوه پیشرفته ترین سردخانه کشور افتتاح شد.

وی بیان کرد: گردشگری استان مرکزی مغفول مانده است و با توجه به اینکه این استان رتبه سوم تردد کشور را به خود اختصاص داده است باید این صنعت در استان رونق بگیرد.

امام جمعه ساوه نیز گفت: جشنواره ملی تولید و صادرات انار ساوه به پاس قدردانی از زحمات کشاورزان و به رخ کشیدن توانمندی ها و ظرفیت های این خطه از دیار اسلامی است.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی با اشاره به مزایای میوه انار گفت: افزایش تلفات انار در انبارهای سنتی مهمترین چالش پیش روی باغداران و کشاورزان است که نیازمند احداث سردخانه مدرن با ظرفیت بالا هستیم. بالا بودن هزینه بسته بندی و غیرمکانیزه بودن کشاورزی از دیگر مشکلات است که نیاز به نیروی کار بالا دارد در حالی که نرخ بیکاری در ساوه صفر است.

کد خبر 68627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =