همکاری‌های ایران و افغانستان در حوزه حمل نقل گسترش می‌یابد

وزیر راه و شهرسازی با سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی افغانستان برای توسعه و تقویت بخش‌های هوایی، جاده‌ای و ریلی دو کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز از وزارت راه و شهرسازی، «مهرداد بذرپاش» به همراه معاونان خود در حوزه‌های مختلف ریلی، جاده‌ای، هوایی و دیگر بخش‌ها میزبان «حمید الله سعید» سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی افغانستان و هیأت همراه بود.

در این دیدار درباره تفاهم‌نامه‌های پیشین دو کشور در خصوص توسعه و تقویت خطوط هوایی، ارائه آموزش‌های هوانوردی، حل مشکلات پایانه‌های مرزی و توسعه خطوط جاده‌ای و رفع مشکلات تردد بین دو کشور و همچنین توسعه خطوط ریلی گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

علاوه بر موارد تفاهم شده پیشین، افزایش پروازها، صدور خدمات فنی و مهندسی در حوزه هوانوردی، فعال کردن کریدورهای پروازی بین‌المللی افغانستان برای ورود پروازهای عبوری ایران به مرز هوایی افغانستان، افزایش تردد جاده‌ای، بار ترانزیتی از مرز ایران، رفع مشکلات پایانه های مرزی و بهره‌برداری تجاری از راه‌آهن خواف- هرات مورد مذاکره دو طرف قرار گرفت.

با بهره‌برداری تجاری از راه‌آهن خواف- هرات بارهای افغانستان به مقصد ایران یا به کشورهای خاورمیانه، ترکیه و اروپا حمل می‌شود.

پیشنهاد اجرای پروژه های ریلی جدید در افغانستان برای افزایش ترانزیت کالا و بازسازی فرودگاه‌های افغانستان از دیگر موارد مطرح شده بود.

کد خبر 68686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =