سرویس حمل کانتینری یخچالی از چابهار به بنادر هند راه‌اندازی شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از راه‌اندازی سرویس منظم حمل کانتینری یخچالی از بندر چابهار به بنادر هند خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، قاسم عسکری نسب با اعلام این خبر اظهار داشت: با راه‌اندازی سرویس منظم حمل کانتینری یخچالی از بندرچابهار امکان واردات، صادرات و ترانزیت کالاهای یخچالی، سردخانه ای و کالاهای عمومی از بندر چابهار به مقاصد بنادر هند و از مبدأ هند به چابهار فراهم می‌شود.

وی افزود: امکانات مستقیم انتقال کالاهای کانتینری؛ هزینه های حمل دریایی صادرات محصولات باغی، کشاورزی و شیلاتی را از مبدأ چابهار کاهش داده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: سرویس مستقیم حمل کانتینری به بندر چابهار، هزینه حمل دریایی کانتینر از مبداء به مقصد بندر چابهار را به صورت چشمگیری کاهش داده است.

وی با اشاره به راه اندازی سرویس مستقیم حمل کانتینری از مبداء و مقصد چابهار به بنادر ناواشیوای هند، ژوهای، تایکنگ و کینگدائو چین با همکاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، افزود: از دلایل اصلی کاهش هزینه حمل دریایی کالاهای کانتینری در مسیرهای دریایی است.

عسکری نسب هزینه حمل یک دستگاه کانتینر چهل فوت از ژوهای چین به بندر چابهار را یک‌هزار و ۵۰۰ دلار و هزینه حمل یک دستگاه کانتینر ۲۰ فوت را در این مسیر یک‌هزار و ۵۰ دلار ذکر کرد.

وی همچنین هزینه ارسالی کانتینرهای ۴۰ فوت و ۲۰ فوت از مبداء بندر چابهار به ناواشیوای هند را به ترتیب ۲۰ و ۱۰ دلار ذکر کرد که کمترین قیمت نسبت به سایر مسیرهای مشابه است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با راه اندازی سرویس های مستقیم حمل کانتینری امکان ارسال محموله های کانتینری یخچالی از طریق بندر چابهار به ناواشیوا با هزینه انتقال ۶۰۰ دلار به ازای هر دستگاه کانتینر ۴۰ فوت یخچالی وجود دارد.

وی بیان کرد: علاوه بر تخفیف ۷۵ درصدی در هزینه های انبارداری؛ هزینه های تخلیه و بارگیری کانتینر (THC) نیز در بندر چابهار نسبت به سایر بنادر از ۳۰ درصد تخفیف برخوردار است.

کد خبر 68698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =