سیر نزولی قیمت طلا در هفته آینده

یک تحلیلگر بازار طلا گفت: با توجه به افت بهای انس جهانی و کاهش سیر نزولی قیمت طلا در هفته دوم آبان‌ماه، این روند در هفته آینده نیز ادامه می‌یابد.

به گزارش اگزیم نیوز، محمد کشتی آرای روز جمعه در گفت‌وگویی درخصوص تحولات بازار طلا در هفته گذشته اظهار داشت: در هفته دوم آبان‌ماه بهای انس جهانی طلا سیر نزولی داشت و با ۴۴ دلار کاهش هفتگی به هزار و ۹۴۹ دلار رسید .

وی افزود: در بازار داخلی هم با کاهش تقاضا و دادوستدها و باتوجه‌به ثبات نرخ ارز قیمت سکه و طلا نسبت به ابتدای هفته کاهش یافت.

این کارشناس بازار طلا همچنین گفت: در هفته گذشته سکه طرح قدیم ۱۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۲۵۰ هزار تومان، نیم‌سکه و ربع‌سکه هرکدام ۱۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را داشتند.

کشتی آرای تصریح کرد: کاهش ۴۴ دلاری بهای انس جهانی موجب شد قیمت هر مثقال طلای آب شده ۱۹۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۵ هزار تومان کاهش هفتگی قیمت داشته باشند.

وی یادآور شد: حباب سکه در هفته گذشته باتوجه‌به تقاضا برای خرید آن ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت و در آخرین معاملات به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

این فعال بازار طلا گفت: باتوجه‌به ثبات قیمت ارز و تداوم روند کنونی در خاورمیانه پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آینده نیز شرایط بازار طلا در داخل کشور نوسان خاصی نداشته باشد و قیمت‌ها تغییر قابل‌توجهی نداشته باشد.

کشتی آرای در خصوص برخی پیش‌بینی‌ها مبنی بر رشد قیمت در ماه‌های آینده توضیح داد: برخی افراد پیش‌بینی هیجانی از بازار طلا دارند، درحالی‌که تحولات سیاسی و اقتصادی قابل‌پیش‌بینی نیست و در حال حاضر روال عادی را در بازار شاهد هستیم و با ادامه این وضعیت دلیلی برای نوسان قیمت‌ها وجود ندارد.

کد خبر 68745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =