ارائه ۷ راهکار ایمیدرو برای ارتقای بهره‌وری بخش معدن

معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی سازمان توسعه و نوسازی زمعادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با اشاره به ارایه هفت راهکار ایمیدرو برای ارتقای بهره‌وری بخش معدن، اعلام‌کرد: این سازمان اجرای برنامه‌های مرتبط با افزایش بهره‌وری در زنجیره ارزش محصولات بخش معدن را سیاستگذاری کرده و جلسات هم اندیشی با شرکت‌ها در این زمینه برگزار می‌شود.

به گزارش اگزیم‌نیوز از ایمیدرو، «سمیه خلوصی» امروز (سه‌شنبه) در نشست کمیته هم اندیشی بهره‌وری شرکت‌های معدن و صنایع معدنی، افزود: این سازمان اجرای طرح‌های توسعه ای را مود توجه قرار داده است، اما در برخی زنجیره‌های ارزش همچون فلزات اساسی متمرکز بر تدوین عوامل موثر در افزایش بهره‌وری هستیم.

وی گفت: در این نشست به دنبال هم‌اندیشی درباره جهت‌گیری‌های پنج ساله کشور در بخش صنعت و معدن هستیم که به کدام سمت می رود و ایمیدرو به منظور افزایش بهره‌وری دارای چه استراتژی‌هایی است؟

معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو ادامه‌داد: در حوزه معدن و صنایع معدنی ظرفیت‌های بسیاری ایجاد شده است و باید سمت ایجاد ثروت پایدار متناسب با شرایط و ظرفیت‌های نصب شده حرکت کنیم.

خلوصی اظهار داشت: باید رشد بهره‌وری را به عنوان یک راهبرد کلیدی دنبال کنیم. بدیهی است که باید به صورت شاخص‌محور به اجرای برنامه‌ها بپردازیم، شاخص‌ها را اندازه گیری کرده و در جهت بهبود شاخص‌ها پروژه تعریف کنیم.

برنامه‌های ارتقای شاخص‌های بهره‌وری

معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو در تعریف برنامه‌های ارتقای شاخص‌های بهره‌وری معدن و صنایع معدنی ایمیدرو، عنوان‌کرد: کاهش آب مصرفی بخش صنعت و معدن، برنامه صرفه جویی و بهینه سازی مصرف انرژی، استحصال درصدی از محتوای ماده معدنی موجود در باطله معادن و کارخانه‌های فرآوری و کاهش ضایعات تولید، از جمله عوامل اثرگذار در ارتقای بهره‌وری است.

خلوصی ادامه‌داد: همچنین سهم محصولات با فناوری متوسط به بالا از تولید محصولات معدن و صنایع معدنی، کاهش قیمت تمام شده محصولات و افزایش نسبت تولید به ظرفیت اسمی شرکت، از دیگر مسائل مورد توجه در اجرای برنامه‌های حوزه افزایش بهره‌وری معدن و صنایع معدنی است.

کد خبر 68847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =