معاندین از ثبات بازار ارز ایران عصبانی هستند/ حفظ ثبات و آرامش با دستِ باز بانک مرکزی

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی، گفت: معاندین از ثبات ایجادشده در بازار ارز ایران عصبانی هستند و این عصبانیت خود را در فضاسازی‌های رسانه‌ای نشان می‌دهند.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز از بانک مرکزی، رمضان علی سنگدوینی با اشاره به فضاسازی‌های رسانه‌ای در بازار ارز، اظهار داشت: دلالان و سودجویان سعی می‌کنند با فضاسازی و خبرهای مخرب باعث ناآرامی و نابسامانی بازار ارز شوند.
وی افزود: واقعیت این است که بازار ارز کشور ما در ماه‌های گذشته آرامش و ثبات را پشت سر گذاشته و این فضاسازی‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد که معاندین از این ثبات در بازار ارز عصبانی هستند.
نماینده مردم گرگان در مجلس تصریح کرد: گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای منطقه و گشایش‌های اقتصادی در سایه این توسعه روابط، باعث شده شاهد روند بهتری در مبادلات بانکی و آزادسازی دارایی‌هایمان از کشورهای مختلف باشیم.
وی تأکید کرد: یکی از اقدامات مهم در همین راستا آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی بود که به حساب بانک‌های ایرانی نزد دو بانک قطری واریز شد.
وی ادامه داد: آزادسازی ۶ میلیارد دلار دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و همین طور دسترسی به منابع کشورمان در عراق باعث افزایش پشتوانه پول ملی و ایجاد ثبات در بازار ارز کشور می‌شود.
سنگدوینی گفت: با این اتفاقات، دست بانک مرکزی نیز بازتر شده و به نحو بهتری می‌تواند بازار ارز را مدیریت کرده و ثبات و آرامش آن را حفظ کند.
وی در پایان اظهار داشت: امید است در سایه گسترش روابط و تعاملات و در ادامه موفقیت‌های اقتصادی، دارایی‌های کشورمان در دیگر کشورها نیز آزاد شده و به اقتصاد وارد شود تا شاهد ادامه روند ثبات و آرامش در بازار ارز باشیم.

کد خبر 68941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =