اختصاص ۱۳.۶۵ میلیارد یورو برای واردات کالاهای اساسی در بودجه ۱۴۰۳

دولت براساس لایحه بودجه ۱۴۰۳، برای واردات کالاهای اساسی ۱۳.۶۵ میلیارد یورو اختصاص داده شده است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، دولت سیزدهم در راستای حمایت از معیشت مردم در لایحه بودجه سال آینده، ۱۳.۶۵ میلیارد یورو برای واردات کالاهای اساسی اختصاص داده است.

همچنین در بند ۲ تبصره ۱۱ لایحه بودجه به دولت اجازه داده شده به منظور حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی، دارو، ملزومات مصرفی پزشکی و شیرخشک مخصوص اطفال را به یک درصد کاهش دهد.

در این لایحه ذکر شده است که فهرست کدتعرفه های موضوع این بند یک ماه پس از ابلاغ قانون و براساس پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به تصویب هیات وزیران می رسد.

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مشتمل بر ۷ فصل شامل احکام سقف منابع، سقف درآمد و تراز عملیاتی سقف واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، سقف واگذاری دارایی‌های مالی، منابع هدفمندسازی یارانه‌ها و مفروضات پیش‌بینی منابع و مصارف بودجه، روز گذشته تقدیم مجلس شد.

منابع عمومی دولت در بودجه با رشد ۱۶.۷ درصدی به ۲۴۲۹ هزار میلیارد تومان و درآمدهای پایدار نیز با رشد ۴۱.۹درصدی به ۱۴۹۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. فروش نفت هم در لایحه ۱۴۰۳ نسبت به قانون بودجه سال گذشته کاهش ۱۶ درصدی داشته است.

کد خبر 69131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =