خودکفایی در تامین گندم خبازی/ ذخایر گندم تا خرداد ۱۴۰۳ پُر است

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به اینکه واردات گندم از ۴.۹ میلیون تن در سال گذشته به ۱.۸ میلیون تن در سال جاری کاهش یافته است، اعلام‌کرد: ذخایر گندم تا خرداد سال آینده تکمیل شد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از وزارت امور اقتصادی و دارایی، «سید سعید راد» با اشاره به فعالیت هشت میلیون نفر در زنجیره گندم، آرد و نان برای تهیه قوت ۹۰ میلیون نفر، اظهار داشت: موضوع نان به همین دلیل یکی از مهمترین، اساسی‌ترین و اقتصادی‌ترین خدمات جامعه ما تبدیل شده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ تا امروز ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم خریداری شده است که رشد ۴۴ درصدی نسبت به ۱۴۰۱ و ۱۲۸ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: قیمت خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۲، رشدی ۳۰۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته که همین امر مشوق تولید بیشتر گندم در کشور شده است. از طرفی در پرداخت پول خرید تضمینی گندم تاکنون نزدیک‌به ۱۵۷ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است که به اندازه پرداختی هفت سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه کل واردات گندم در سال جاری نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن بوده است، افزود: هم اکنون در تامین گندم خبازی خودکفا شدیم. این درحالی است که در سال ۱۴۰۰ حدود ۷.۳ میلیون تن و در سال گذشته ۴.۹ میلیون تن واردات گندم انجام شد.

راد با تقدیر از همه فعالان زنجیره نان خاطرنشان‌کرد: در تامین قوت لایموت مردم ایران دخیل هستیم و هیچ خللی در تامین آرد و نان ایجاد نمی شود.

وی ادامه‌داد: خبر خوب دیگر این است که تا خرداد سال آتی ذخایر استراتژیک گندم کشور پر است، همچنان که درباره دیگر کالاهای اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد.

کد خبر 69245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =