عرضه ۱۱۵ هزار تن گوجه فرنگی به بازار، به‌زودی/ قیمت‌ها متعادل می‌شود

مدیرکل دفتر امور سبزی و گیاهان جالیزی وزارت جهادکشاورزی گفت: طبق برآوردها، حدود ۱۱۵ هزارتن محصول گوجه فرنگی به تدریج طی آذرماه به بازار عرضه خواهد شد که قیمت این محصول را متعادل خواهد کرد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، «حسین اصغری» در گفت‌وگویی درباره کاهش عرضه گوجه‌فرنگی در بازار، افزود: تولید سبزی و صیفی در کشور به صورت چهارفصل و مستمر ادامه دارد؛ اما محصولاتی مثل سیب زمینی و پیاز قابلیت ذخیره سازی مناسبی دارند و تولید تابستان تا اوایل پاییز در انبارها نگهداری و به تدریج به بازار مصرف عرضه می‌شود که همین امر موجب رضایتمندی مصرف کنندگان از قیمت این محصولات در بازار شده است.

مدیرکل دفتر امور سبزی و گیاهان جالیزی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: محصول گوجه‌فرنگی امکان شرایط انبارداری ندارد؛ البته در میزان محدودی در استان خوزستان ذخیره سازی شده که مقدار آن به اندازه‌ای نیست که بتواند نیاز بازار را تامین کند.

وی تصریح کرد: بنابراین در فصل پاییز ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار برنامه کشت گوجه فرنگی را در استان‌های جنوبی کشور انجام می‌شود که از این میزان حدود ۲۱۵ هزار تن محصول گوجه فرنگی تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

اصغری گفت: براساس برآوردهای انجام شده ۱۱۵ هزارتن گوجه فرنگی در آذرماه به بازار عرضه می‌شود.

مدیرکل دفتر امور سبزی و گیاهان جالیزی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در چند روز گذشته به دلیل بارش‌ها در مناطق جنوبی کشور و عدم امکان تردد در مزارع قابلیت برداشت محصول نداشتیم؛ بنابراین بازار با کمبود عرضه گوجه فرنگی روبرو شد.

وی تاکید کرد: با بهبود شرایط اقلیمی و امکان بارگیری محصول به طور مجدد گوجه فرنگی در بازار عرضه شده و امیدواریم در چند روز آینده با ادامه شرایط جوی مساعد حجم زیادی گوجه فرنگی به بازار عرضه شود.

کد خبر 69303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =