برگزاری نشست تجاری ایران و ایتالیا/سفیر کشورمان فرصت‌های اقتصادی فی‌مابین را تبیین کرد

«محمدرضا صبوری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر به شهر «ناپل» ایتالیا در نشست با حضور مدیران و فعالان تجاری و صنعتی استان کامپانیا، فرصت‌های اقتصادی میان دو کشور را تبیین کرد.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، در این نشست که با حضور تعدادی از شهرداران مناطق و برخی مدیران سندیکاها و تولید کنندگان مهم استان در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، بهداشتی، دارویی، دانش بنیان و گردشگری برگزار شد، طرفین در خصوص ظرفیت‌ها و زمینه‌های موجود و نیز راه‌های گسترش همکاری‌های اقتصادی با ایران، بحث و تبادل نظر کردند.

نمایندگان بخش‌های مختلف اقتصادی استان هر کدام زمینه کاری و تولیدی خود را تشریح و انتظارات خود را برای همکاری با شرکت‌های ایرانی بیان کردند.

سفیر کشورمان نیز ضمن تشریح پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و همچنین برنامه هفتم توسعه ایران، برخی فرصت‌های همکاری با شرکت‌های ایتالیایی در بخش‌های مختلف را یادآوری کرد.

در پایان این نشست که بیش از دو ساعت بطول انجامید، روسای سندیکاها و اتحادیه‌ها اعلام کردند که مفاد این نشست را در شبکه اطلاع رسانی اعضای خود قرار خواهند داد.

سفیر کشورمان به منظور پیگیری همکاری‌های اقتصادی میان ایران و ایتالیا به شهر ناپل مرکز استان کامپانیا سفر کرده و تاکنون دیدارهایی را مقام‌های این استان برگزار کرده است.

وی دیروز در نشست با مدیران اصناف، سازمان‌ها و مراکز فعال در حوزه اقتصادی شهر ناپل، ضمن تشریح ظرفیت‌های اقتصادی کشورمان، بر لزوم توسعه همکاری‌های تجاری میان دو کشور تاکید کرد.

ایتالیا یکی از شرکای مهم تجاری ایران در اروپا است و دو کشور ظرفیت‌های زیادی برای همکاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی دارند.

کد خبر 69363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =