ایجاد بازارهای صادراتی جدید در خراسان جنوبی

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌های مسئولان استان و انجام اقداماتی برای توسعه زیرساخت‌ها در مرز خراسان جنوبی، بازارهای صادراتی جدید در استان ایجاد شده‌ که یکی از این بازارها، پاکستان است.

به گزارش اگزیم نیوز، محمد کوهگرد روز جمعه در گفت و گویی افزود: صادرات کالاهای تولیدی خراسان جنوبی به کشور پاکستان در سال جاری از نظر ارزش ۸۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی گفت: بیش از ۵۳ هزار و ۱۳۶ تن کالاهای تولیدی خراسان جنوبی به ارزش ۱۲ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۴۳ دلار در هشت ماه امسال به کشور پاکستان صادر شده‌ که شامل اقلامی از جمله کاشی و سرامیک، شمش چدن، هیدروکربن سبک و سیمان بوده‌ است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی ابراز امیدواری کرد که با ایجاد بازارهای صادراتی جدید از این پس روز به روز شاهد توسعه مبادلات مرزی با کشورهای همسایه در راستای توسعه اقتصادی استان باشیم. همچنین در سال جاری شاهد توسعه صادرات کالاهای تولیدی استان به مقصد کشورهای عراق و ترکمنستان هستیم.

کوهگرد با اشاره به نقش موثر معرفی تولیدات استان در نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی در زمینه افزایش صادرات، گفت: این اقدام باعث ایجاد بازارهای صادراتی جدید می‌شود که مورد تاکید استاندار است و خروجی آن در آینده نزدیک ملموس خواهد بود.

وی اضافه کرد: در سال جاری ۱۲۰ میلیون دلار صادرات برای خراسان جنوبی هدف‌گذاری شده که تاکنون ۱۱۷ میلیون دلار محقق شده‌ است و با توجه به اینکه در حال حاضر تقریبا تعهد صادراتی استان محقق شده‌ تا پایان سال جاری عملکرد بالایی ثبت می‌شود.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی صادرات را یکی از مولفه‌های توسعه اقتصادی ذکر کرد و گفت: پیگیری‌ها و رایزنی مسئولان به ویژه استاندار، همراهی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و کاهش زمان سنجی صادرات در خراسان جنوبی باعث افزایش ۸۱ درصدی صادرات کالا از استان به خارج کشور در سال جاری شده‌ است.

خراسان جنوبی دارای چهار بازارچه مرزی است و این استان در شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه به طول ۳۳۱ کیلومتر با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

فعال‌ترین مرز استان در سال‌های اخیر مرز ماهیرود شهرستان سربیشه بوده و سومین معبر رسمی ایران با افغانستان در کنار مرز دوغارون خراسان رضوی و مرز میلک سیستان و بلوچستان است.

با توجه به اینکه خراسان جنوبی در ۲ کریدور اصلی کشور قرار گرفته و با ۶ استان کشور همجوار است، یکی از مسیرهای امن برای ترانزیت و صادرات کالا به کشورهای همسایه محسوب می‌شود.

کد خبر 69375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =