ایجاد ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر با همت بخش خصوصی محقق می‌شود

معاون وزیر نیرو گفت: برنامه ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر با همت و تلاش بخش خصوصی تا پایان دولت سیزدهم محقق می‌شود.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز، «محمود کمانی» در گفت‌وگویی افزود: اکنون نزدیک‌به ۱۱ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در حال ساخت است که باید بحث‌های حوزه اجرای آنها را پیگیری کرد.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) ادامه‌داد: بحث‌های تعیین قیمت، سیاست‌گذاری و اخذ مجوز لازم برای توسعه این نوع نیروگاه‌ها در یکی دو سال گذشته پیگیری شده است که نتایج مطلبی هم حاصل شد.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان‌کرد: براین‌اساس تا کنون سه بسته با ظرفیت بالا از شورای اقتصاد دریافت شده و نیز مدل‌سازی‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری دنبال شده است.

کمانی گفت: اکنون باید دنبال بحث اجرا بود که این مهم، همت شرکت‌ها و بخش خصوصی را می‌طلبد، زیرا آنها که برنده مناقصه‌ها شده‌اند، همچنین سازنده‌ها، شرکت‌های مشاوره و انجمن‌های مرتبط باید با عزم جدی ورود کنند.

وی ادامه‌داد: مهم است که کشور به‌زودی نتایج اقدام‌ها را ببیند و اگر همت شود می‌توان ۱۰ هزار مگاوات برنامه اعلامی وزیر نیرو را تا پایان دولت محقق کرد.

رئیس ساتبا خاطرنشان‌کرد: دولت هم در کنار بخش خصوصی برای رفع مشکلات ایستاده است.

«علی‌اکبر محرابیان» در برنامه اعلامی خود به مجلس شورای اسلامی در زمان انتخاب به‌عنوان وزیر نیرو توسعه ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور را عنوان کرده بود.

کد خبر 69569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =