ساخت خودروهای برقی یک ضرورت زیست محیطی است/ تهیه پیوست فرهنگی این خودروها

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولید و ساخت خودروهای برقی یک ضرورت زیست محیطی است، از تهیه پیوست فرهنگی این خودروها در وزارت صمت خبر داد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «عباس علی‌آبادی» امروز (یکشنبه) در آیین رونمایی از نخستین خودروی تمام برقی تولید داخل با پلاک ملی اظهار داشت: امروز شاهد رونمایی از نخستین خودروهای برقی در تهران هستیم تا به ناوگان تاکسیرانی افزوده شود و از این هفته به بعد روند برقی شدن تاکسی ها در تهران ‌و سراسر کشور آغاز خواهد شد.

وی افزود: تولید و ساخت خودروهای برقی یک ضرورت زیست محیطی است، زیرا سوخت فسیلی به اقتصاد کشور ضرر می‌زند؛ از این رو خودروهای برقی امکان تنوع سوخت از جمله انرژی سبز را برای ما میسر می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حضور این خودروهای برقی در کشور به شکل آزمایشی است، گفت: باید ببینیم چه خودروهایی با شرایط کشورمان سازگار است؛ در این راستا باید صبر و تحمل داشته باشیم و متناسب با اقلیم کشورمان خودروی برقی بسازیم.

وی تاکید کرد: خودروسازان باید متناسب با اقلیم و فرهنگ کشورمان خودروهای برقی تولید کنند، خودروهایی که متناسب با مسیرهای شیب دار و سرازیری باشد و تولید این خودروها فقط برگرفته از خودروهای برقی چینی نباشد.

علی آبادی با اشاره به اینکه تولید خودروهای برقی نیاز به پیوست فرهنگی دارد، گفت: با توجه به شتاب بالایی که این خودروها دارند نیاز به آموزش ‌و پیوست فرهنگی دارد که در وزارت صمت تهیه شده است.

استفاده از خودروهای برقی موجب بهبود کیفیت ارائه خدمات شهری می‌شود

در این مراسم شهردار تهران نیز اظهار داشت: اراده دولت سیزدهم و شخص رییس جمهور بر برقی سازی خودروهاست، در همین راستا وزیر صمت اهتمام ویژه ای دارند و برقی سازی خودروها همزمان با زیرساخت های لازم از شهر تهران آغاز شده است.

«علیرضا زاکانی» با اشاره به وضعیت نامطلوب هوای تهران در روزهای گذشته، خاطرنشان کرد: با رونمایی خودروهای برقی، گامی در راستای جدا شدن از آلودگی هوا است.

شهردار تهران با اشاره به موضوع زیست محیطی در تولید خودروهای برقی، گفت: استفاده از این نوع خودروها منجر به کاهش آلودگی هوا و افزایش کیفیت ارائه خدمات شهری می‌شود، زیرا اکنون ۳۴ درصد خدمات از حمل و نقل عمومی و ۶۶ درصد از خودروهای شخصی و تاکسی است.

وی ادامه‌داد: با اراده درست دولت سیزدهم شاهد هموار شدن مسیر برای ورود ۱۰ ها هزار خودرو و اتوبوس برقی در راستای هوشمندسازی شهر هستیم.

زاکانی ابراز امیدواری کرد برقی سازی خودروها مسیری برای تحول و ارائه خدمات به مردم در بستر زیست‌بوم شهر تهران و سپس در سراسر کشور باشد.

در خاتمه این مراسم تفاهمنامه همکاری برای تولید خودروهای برقی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، شهرداری تهران، یکی از خودروسازان بخش خصوصی و تاکسیرانی تهران به امضا رسید.

همچنین ۸۸ دستگاه خودروی برقی به سازمان تاکسیرانی تهران تحویل شد.

کد خبر 69645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =