ناترازی موجود ماحصل سیاست‌های دهه ۹۰ است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مسأله ناترازی‌های چندگانه، معلول مجموعه‌ای از سیاست‌هایی است که در دهه ۹۰ موجب تشدید ناترازی‌ها در اقتصاد شد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز، سیداحسان خاندوزی در همایش اقتصاد ایران افزود: تا پیش از دهه ۹۰ ارز نفتی پوشاننده ناترازی‌های بخش‌های مختلف بود و وقتی خللی در این مسیر فراهم شد و سیاست‌ها اصلاح نشد تا جایی که ناترازی‌ها خود را نمایان کردند.

وی با بیان آنکه در دهه ۹۰ بیش از قبل شاهد ناترازی‌ها بودیم لذا باید برای حل این مسأله تصمیماتی اتخاذ شود تا خروجی آن کاهش ناترازی و رفع عیوب باشد، تاکید کرد: باید نخبگان کمک کنند تا ناترازی‌ها برطرف شود و اجازه ندهیم کشور در مسیر توسعه به عقب بازگردد.

خاندوزی تاکید کرد: بایستی رفع ناترازی‌ها با رویکرد کاهش نابرابری باشد و این در حالی است که تجربه یک سال و نیم اخیر نشان داده سیاست‌های اقتصادی در این راستا بوده است.

وزیر اقتصادی با بیان آنکه برخی از ناترازی‌ها در دوره محدود قابل پذیرش است لذا ما باید نگران ناترازی‌هایی باشیم که مستمر می‌شوند و اینجاست که ما نیازمند اصلاح ساختار هستیم، درباره سیاست های ارزی گفت: نه رهاسازی نرخ ارز و نه میخکوب کردن آن، رویکرد منتخب برای اصلاح کشور نیست بلکه باید نقطه بهینه‌ای در این شرایط انتخاب شود.

کد خبر 69742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =