درآمدهای گمرک پرویزخان به ۴۴۸ میلیارد ریال رسید

سرپرست اداره کل گمرک پرویزخان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه درآمدهای این گمرک بیش از ۴۴۸ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش اگزیم نیوز، «رضا قربانی» روز چهارشنبه با بیان آنکه این میزان درآمد از محل عوارض، حقوق ورودی، مالیات، خدمات و سایر عوارضی است که گمرک براساس قانون باید در بخش صادرات و ترانزیت دریافت می کند، اظهار داشت: میزان درآمدهای گمرک پرویزخان نسبت به هم سنجی سال گذشته ۳۶ درصد رشد داشته است.

سرپرست اداره کل گمرک پرویزخان گفت: پرویزخان از مرزهای مهم و راهبردی کشور است که حجم زیادی از صادرات کالا به کشور عراق دارد و از ابتدای امسال بیش از ۶۶۰ میلیون دلار کالا از این مرز صادر شده است.

قربانی ادامه داد: حجم تجارت خارجی این مرز از ابتدای امسال تاکنون به بیش از سه میلیارد و ۷۲ میلیون دلار رسیده که در تاریخ مبادلات این منطقه و حتی گمرکات استان کرمانشاه بی سابقه بوده است. تجارت خارجی شامل صادرات، واردات، ترانزیت مبدا، ترانزیت مقصد، ورود موقت و خروج موقت است.

در سال ۱۴۰۱ جمهوری اسلامی ایران از طریق مرزهای زمینی خود ۶ میلیارد و ۴۹۳ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۲ دلار کالا به وزن ۱۶ میلیون و ۸۸۳ هزارو ۵۹۷ تن به کشور عراق صادرات داشت که سهم استان کرمانشاه ۲ میلیارد و ۶۷۳ میلیون و هفت هزار و ۹۸۸ دلار کالا با وزن ۶ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۵۷۷ تن بود و در بین گمرکات استان گمرک پرویزخان بیشترین سهم صادرات را به خود اختصاص داد.

استان کرمانشاه ۲ مرز رسمی و ۵ بازارچه مرزی دارد

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد و مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

کد خبر 69745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =