تامین زمین ۱.۶ میلیون واحد نهضت ملی مسکن

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تامین زمین ساخت ۱.۶ میلیون واحد نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: کاهش قیمت‌تمام شده واحدها اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز، ارسلان مالکی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن، اظهار داشت: تاکنون ۳۸ هزار هکتار زمین به استعداد ساخت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در محدوده شهرها تامین شده است.

وی افزود: تاکنون قرارداد ۲۵ هزار هکتار پروژه آماده‌سازی در کشور منعقد شده که حجم اجرای این پروژه‌ها بیش از ۶ هزار کیلومتر جاده‌سازی است.

وی با تاکید بر اینکه این حجم از کار را در کشور بی‌سابقه است، ادامه داد: اگر بخواهیم این عدد را با عملکرد بخش مسکن در گذشته مقایسه کنیم باید یادآوری کنیم که در مسکن مهر مجموعا ۵۹۰ هزار واحد مسکن در سازمان ملی زمین و مسکن ساخته شد.

مالکی گفت: سرعت، کیفیت و پایین آوردن قیمت تمام‌شده در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نقش صنعت فولاد در تمامی این موارد بارز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حمایت وزارت راه و شهرسازی از فناوری‌های نوین ساخت مسکن، گفت: مشوق‌هایی در این خصوص پیش‌بینی شده و این اقدام قابل توسعه و افزایش است و همچنین باید در این عرصه به سمت نظام مدیریت پروژه پیش رفت.

مالکی تاکید کرد: ایران در دستیابی به دانش صنعت فولاد در ساختمان چیزی از کشورهای دنیا کم ندارد و باید با مدیریت بهره‌وری و کنترل پروژه‌ها ضعف‌های موجود برطرف شود.

وی نقش نظارتی در تسهیل مقررات و ایجاد مشوق‌هایی از طریق استفاده از فناوری‌های نوین ساخت را از وظایف دولت در رفع چالش‌های صنعت ساخت و ساز اعلام و تصریح کرد: علاوه بر اینها تنظیم و مدیریت تسهیلات بانکی توسط دولت باعث می‌شود که متقاضیان و شرکت‌ها بتوانند مصالح را آسان‌تر تهیه کنند.

کد خبر 69756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =