تحقق رشد اقتصادی در حوزه های مختلف بازار

مدیرعامل گروه راهبران اقتصادی آرمان پیش بینی کرد با توجه به افزایش میزان صادرات نفت و ثبات اقتصادی موجود در کشور، رشد اقتصادی را در حوزه های مختلف بازار شاهد باشیم.

حسین کیانی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز، ضمن تشریح بخشی از فعالیت های گروه یادشده افزود: این مجموعه با بهره گیری از توان تخصصی بانک توسعه صادرات ایران و سایر شرکت های گروه با ارایه خدمات یکپارچه پولی و مالی، کلیه نیازهای ارزی و ریالی مشتریان را در تعامل مشترک با صادرکنندگان تامین می کند.

وی با بیان آنکه گروه راهبران اقتصادی آرمان در حال حاضر با بهره مندی از ظرفیت و توانمندی شرکت های زیرمجموعه بانک توسعه صادرات ایران، خدمات جامع پولی، مالی و ارزی به صادرکنندگان و واردکنندگان ارایه می دهد، تاکید کرد: قرار است این گروه در بلندمدت به بزرگترین هلدینگ مالی صادراتی کشور و ارزش آفرین در زنجیره بازرگانی با ارایه بسته جامع خدمات پولی، مالی، ارزی و صادرات در حوزه داخلی و بین المللی تبدیل شود.

وی که درباره شرایط کنونی اقتصاد کشور سخن می گفت، ادامه داد: بخاطر ثبات نرخ ارز و کاهش نوسانات قیمت ارزهای مختلف در بازار، قطعا بازار سرمایه سال ۱۴۰۳ از رشد بهتری نسبت به سایر بخش ها برخوردار خواهد شد.

وی درخصوص شرایط بازار مسکن در سال آینده نیز اظهار داشت: باتوجه به آنکه بنیه مالی مردم تحلیل رفته و امکان خرید مسکن را ندارند، پیش بینی ام این است که در دوره مورد اشاره، رشد زیادی را در این حوزه شاهد نباشیم و شرایط رکود فعلی تداوم یابد.

کیانی زاده درباره شرایط بازار طلا نیز گفت: با توجه به التهابات موجود که ناشی از تغییر وضعیت اقتصادی آمریکا و اثرگذاری آن بر اقتصاد کل دنیا، استنباط من این است که سال آینده شاهد رشد نسبی در افزایش قیمت طلا در بازارهای جهان از جمله ایران باشیم.

وی در همین ارتباط به علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار طلا، پیشنهاد کرد: برای پیشگیری از خسارات ناشی از نوسانات و ریسک های موجود در بازار طلا در سبد خانوار، به صورت غیرمستقیم در صندوق های طلا موجود در بازار بورس اوراق بهادار ورود و سرمایه گذاری کنند و از منافع آن منتفع شوند.

وی یادآور شد: صندوق طلا نوعی از صندوق های سرمایه گذاری کالایی قابل معامله در بورس است که سرمایه‌ سرمایه‌گذارانش را در گواهی سپرده سکه طلا و شمش طلا (حداقل ۷۰ درصد) و اوراق مبتنی بر سکه طلا و شمش طلا (حداکثر ۲۰ درصد) سرمایه‌گذاری می‌کند.

مدیرعامل گروه راهبران اقتصادی آرمان اضافه کرد: این صندوق‌ها با پشتوانه پولی که در اختیارشان قرار می‌گیرد تلاش می‌کنند بازدهی مناسبی را از سرمایه‌گذاری در بازار سکه و شمش طلا توسط ابزارهای بازار سرمایه کسب کنند و از طریق مدیریت حرفه‌ای صندوق، بازدهی بهتری از بازار پرتلاطم سکه طلا و شمش بدست آورده و کمتر با مشکلات خرید و فروش فیزیکی این فلز گرانبها سروکار داشته باشند.

کیانی زاده از تشکیل کنسرسیوم های صادراتی خبر داد و گفت: این گروه تصمیم دارد با همکاری تشکل های صادراتی، اتاق های بازرگانی، فعالان اقتصادی در عرصه های مختلف تولیدی و صادراتی، نسبت به تشکیل و راه اندازی کنسرسیوم های صادراتی اقدام و با ایجاد برندهای جدید، امکان حضور و رقابت در بازارهای جهانی را فراهم کند.

وی هدف از تشکیل کنسرسیوم های صادراتی را هدایت تسهیلات و منابع بازار پول و سرمایه به این عرصه عنوان کرد و افزود: با این اقدام زمینه رشد روزافزون کنسرسیوم های صادراتی زودتر فراهم خواهد شد.

کد خبر 69833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =