ریسک های سرمایه گذاری در ایران کاهش یابد

رئیس شرکت سوئیسی «مت» با تاکید بر اینکه ایران باید از سرمایه گذاری خارجی حمایت و اعتماد شرکت های خارجی را جلب کند، گفت: ریسک های موجود برای سرمایه گذاران کاهش یابد

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از ایرنا، مت پسن افزود: شرکت مت (Management Advisors Technology Transfer) 40) سال گذشته با ایران در پروژه های «پلی اتیلن» ماهشهر همکاری می کرد؛ هر چند صنعت پتروشیمی ایران نسبت به آن زمان رشد کرده است اما بسیاری از پروژه هایی که پیش از تحریم ها در حال اجرا بودند، به دلیل تحریم های غرب نیمه کاره رها شدند. 
وی ادامه داد: اگر چه صنعت پتروشیمی در جهان تقریبا از 50 سال پیش کار خود را آغاز کرد اما از 20 سال پیش به این سو، به سرعت توسعه یافت.
پسن ادامه داد: متاسفانه این صنعت در ایران از سال 2008 به رکود فرو رفته است که با لغو تحریم ها لغو اوضاع تغییر خواهد کرد؛ اگر شرکت های خارجی به ایران بیایند، خلاءهای موجود قابل جبران است. 
وی در پاسخ به این پرسش که چقدر طول خواهد کشید تا رکود ایجاد شده برطرف شود، گفت: باتوجه به اینکه توسعه این صنعت نیازمند سرمایه گذاری خارجی است و سرمایه گذاران هنوز محتاط هستند، باید اعتمادسازی شود و ریسک های موجود برای سرمایه گذاران کاهش یابد. 
رئیس شرکت سوئیسی مت اضافه کرد: هر چقدر ریسک، کمتر و سودآوری بیشتر شود، سرمایه گذاران تمایل بیشتری به سرمایه گذاری پیدا خواهند کرد. 
(MATT) یک شرکت مشاوره ای خصوصی است که در زمینه صنعت پلیمر فعالیت می کند. 
دوازدهمین همایش بین المللی پتروشیمی ایران با حضور نمایندگان 25 کشور و با هدف معرفی ظرفیت ها و فرصت های صنعت پتروشیمی ایران بیست و دوم و بیست و سوم آذرماه در تهران برگزار شد.
هفتم و هشتم آذرماه نیز همایش بین المللی رونمایی از مدل نوین قراردادهای نفتی ایران با حضور نمایندگان 137 شرکت بین المللی از کشورهای مختلف در سالن اجلاس سران برگزار شد.

کد خبر 699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =