مدیرعامل شرکت ملی نفت: افزایش ظرفیت تولید نفت از میدان آزادگان

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: ۶۰ حلقه چاه جدید به ظرفیت تولید میدان مشترک آزادگان جنوبی اضافه شده است.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، محسن خجسته مهر با بیان آنکه همه میادین مشترک کشور تعیین تکلیف شده اند و تا پایان امسال، قرارداد توسعه دو میدان مشترک به امضا می‌رسد، افزود: از سال گذشته تاکنون، فقط در میدان مشترک آزادگان جنوبی ۶۰ حلقه چاه جدید به ظرفیت تولید اضافه شده و تولید این میدان را به ۱۲۰ هزار بشکه در روز رسانده است.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک قادر خواهیم بود که به صورت یکپارچه، قرارداد طرح توسعه فاز دوم از میادین مشترک آزادگان شمالی و جنوبی را به امضا برسانیم و همچنین فاز دوم توسعه میدان مشترک آزادگان را تا پایان سال به قرارداد می‌رسانیم.

معاون وزیر نفت همچنین درباره تأمین مالی احداث پالایشگاه مهر خلیج فارس گفت: شرکت ملی نفت ایران به طور کامل به وظیفه خود بر اساس قانون بودجه امسال پایبند و در حال اجراست.

ابتدای شهریور امسال عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان وابسته به شرکت ملی نفت ایران گفته بود: ظرفیت تولید روزانه میدان آزادگان جنوبی در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم، حدود ۸۲ هزار بشکه بود و تا ابتدای شهریور، با رسیدن به ظرفیت ۱۱۵ هزار بشکه در روز، شاهد افزایش ۲۵ درصدی تولید از این میدان هستیم.

کد خبر 70049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =