تأمین بخشی از نیاز برق با احداث ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی

معاون وزیر نیرو گفت: ساخت چهار هزار مگاوات نیروگاه انرژی تجدیدپذیر کمک بزرگی در رفع ناترازی برق خواهد کرد و بخشی از نیاز برق کشور را تأمین می‌کند.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز از وزارت نیرو، محمود کمانی درباره اجرای طرح ساخت چهار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و اینکه این نیروگاه‌ها در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهند رسید، افزود: ساخت این نیروگاه‌ها در ۹۵ ساختگاه که قرارداد آن با حضور رئیس‌جمهور امضا شد، آغاز می‌شود و امید است در موعد مقرر به بهره‌برداری برسند.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران با بیان آنکه تحقق ساخت این نیروگاهه منوط به انجام تعهدات توسط بخش خصوصی و بخش دولتی است، گفت: ساخت این نیروگاه‌ها در رفع ناترازی‌ها کمک بزرگی خواهد کرد چرا که هم ناترازی‌ها در بخش برق و هم در بخش گاز و سوخت نیروگاهی را ایجاد کرده و در مجموع توسعه نیروگاه‌های فسیلی را با محدودیت مواجه کرده لذا برای رفع این محدودیت باید به سمت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت کرد و این روندی است که دنیا به‌سرعت در حال طی‌کردن آن است.

وی گفت: متوسط احداث نیروگاه‌ها در دنیا در یک دوره یک‌ساله، ۸۵ درصد به نیروگاه‌های تجدیدپذیر اختصاص‌یافته و قیمت برق این نیروگاه‌ها برخلاف تصور عمومی به‌شدت ارزان است.

به گفته کمانی، با احداث چهار مگاوات نیروگاه انرژی‌های تجدیدپذیر، بخشی از نیاز شبکه به برق تأمین خواهد شد و با توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران، ناترازی انرژی در کشور رفع خواهد شد.

عملیات احداث چهارهزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در کشور ۴ دی‌ماه با حضور رئیس‌جمهور و وزیر نیرو آغاز شد تا در پیک مصرف برق در سال ۱۴۰۳ به شبکه سراسری متصل شوند.

کد خبر 70181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =