پیگیر مساله رفع تعهد ارزی در محصولات کشاورزی هستیم

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در مساله رفع تعهد ارزی اختیاری ندارد اما پیگیر هستیم با نرخ مجذوب تر کار را جلو ببریم.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز، علیرضا پیمان‌پاک در نشست کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی تهران که با حضور احمد خانی نوذری معاون توسعه وزیر جهاد کشاورزی در محل اتاق بازرگانی تهران تشکیل شد، گفت: تلاش شد تا واردات مدیریت شده و همراه با صرفه‌جویی ارزی باشد تا تولید آسیب نبیند. با همکاری بیشتر تجاری با کشورهای اورسیا در حوزه کالاهای اساسی سهم واردات را از این کشورها افزایش یافت.

وی افزود: استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه برای برخی اقلام کشاورزی از دیگر اقدامات امسال بود. به عنوان مثال در سال جاری با بحران کنجاله سویا مواجه بودیم که بخشی از هند وارد شد و امروز مشکل رفع گردید.

وی ادامه داد: پیگیری حل مشکلات صادرات کیوی به هند و مسائل دامپزشکی در روسیه که مساله جدی بود سعی شد با تعامل نزدیک حل شود.

پیمان پاک با اشاره به تعهد ارزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در مساله تعهد ارزی اختیاری ندارد و قانونی است که مصوب مجلس شورای اسلامی است اما پیگیر هستیم برون سپاری ارزی از محصولات کشاورزی برداشته شود.

وی تصریح کرد: در این خصوص بارها با بانک مرکزی توضیح داده شده که این امر مانعی بر سر راه توسعه محصولات کشاورزی شده است. وزارت جهاد کشاورزی سعی دارد با نرخ مجذوب‌تر کار را جلو ببرد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: فعالیت تجاری به شکل تهاتر را در تعداد محصولات کشاورزی که جز کالاهای اساسی نیست، افزایش داده ایم. علاوه بر اینکه رئیس بانک مرکزی قول داده است در صورت افزایش ظرفیت فعالیت تهاتری جدید همکاری خواهند داشت.

کد خبر 70694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =