بذرپاش: واحدهای مسکن دماوند طی ۶ماهه اول سال آینده به متقاضیان واگذار می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌با تلاش های صورت گرفته و سرعت مناسب تکمیل سایت یک هزار و ۲۰ واحدی نهضت ملی مسکن دماوند، کلیه واحدهای این سایت حداکثر در شش ماهه نخست سال آینده تحویل متقاضیان می شود.

به گزارش اگزیم نیوز، مهرداد بذرپاش روز پنجشنبه در جریان بازدید از طرح های شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ تکمیل سایت یکهزار و ۲۰ واحدی دماوند از پیشرفت مناسبی برخوردار است و هم اکنون در حال انجام خدمات زیربنایی در آن هستیم و تلاش می شود که هر چه سریعتر و فاز به فازٰ؛‌ واحدها به متقاضیان واگذار شود.

رییس جمهور و برخی اعضای هیأت دولت سیزدهم در ادامه دور سفرهای خود به شهرستان‌های استان تهران، امروز پنجشنبه به شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه سفر کرده اند.

با ورود مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به منظور بازدید از پروژه‌های مسکن مهر، سفر هیأت دولت به شرق استان تهران آغاز شد. تا ساعتی دیگر نیز، رئیس جمهور و هیأت همراه پس بازدید از برخی پروژه‌ها و دیدار با نخبگان که وارد شهرستان فیروزکوه شده به شهرستان دماوند سفر خواهد کرد.

وزیر راه اظهار داشت:‌با توجه به سرعت مناسب احداث این سایت توسط بنیاد مسکن تلاش می شود حداکثر در شش ماهه اول سال آینده تمام واحدها به متقاضیان واگذار شود.

وی تعداد متقاضیان مسکن شهرستان دماوند را ۷ هزار نفر اعلام کرد و افزود: این افراد از شرایط قانونی چهارگانه برخوردارند.

بذرپاش گفت:‌به منظور تأمین زمین مورد نیاز احداث مسکن ۱۶۰ هکتار در نظر گرفته شده که به دلیل برخی از مغایرت های تلاش می شود تا با توجه به مصوبات گذشته شورای عالی، مشکلات این زمین در حوزه های زیست محیطی و ... رفع و به شهر الحاق شود.

وی افزود:‌ علاوه بر این زمینی ۸۰ هکتاری نیز از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان و اداره راه و شهرسازی شهرستان در نظر گرفته و به شهر الحاق شده که با این دو زمین، نیاز متقاضیان شهرستان رفع می شود و اگر زمین بدون مشکل دیگری نیز وجود داشته باشد می تواند برای احداث مسکن در نظر گرفته شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:‌ شهرستان فیروزکوه از تعداد متقاضی زیادی که از شرایط ۴ گانه برخوردار باشند برخوردار نیست و تلاش می شود تا عملیات اجرا و احداث هر چه سریعتر در این شهرستان انجام شود.

وی با اشاره به اجرای کمربندی جنوبی و شمالی دماوند و رودهن گفت:‌ احداث کمربندی رودهن به دلیل ترافیک و حجم بالای تردد خودروها از اولویت برخوردار است که اجرای آن تاکنون با پیشرفت مناسبی همراه بوده و برای آن اعتبار نیز تأمین شده و تلاش می شود تا سال آینده؛ این طرح قطعه به قطعه وارد مدار شود.

وی در خصوص کمربندی دماوند نیز اظهار داشت:‌ تملک زمین با هزینه های زیادی همراه است ولی تلاش می شود تا با مصوبات ارائه شده و اعمال ماده ۲ و جمع بندی امور در جلسه شورای اداری امروز، مشکل این کمربندی نیز هر چه سریعتر رفع شود.

کد خبر 70838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =