افزایش واردات؛ تنها راهکار تنظیم بازار گوشت گوسفندی برای ایام پایانی سال

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی اعلام‌کرد که با توجه به نزدیک شدن به شب عید و ایام نوروز، تنها راهکار کاهش قیمت گوشت گوسفندی در بازار، افزایش واردات گوشت و دام زنده است.

به گزارش اگزیم نیوز، «علی‌اصغر ملکی» امروز (یکشنبه) در گفت‌وگویی درباره وضعیت بازار دام زنده و گوشت گوسفندی افزود: با وجود تلاش‌های دولت در ماه‌های اخیر برای تنظیم بازار گوشت قرمز، تامین آن از محل تولید داخل و استمرار واردات، همچنان بازار این محصول با مشکلاتی روبه‌رو است.

این مقام صنفی اظهار داشت: اکنون قیمت هر کیلوگرم دام زنده گوسفندی در بازار حدود ۲۵۰ هزار تومان و لاشه گوشت گوسفندی بین ۵۰۰ تا ۵۲۰ هزار تومان است.

وی درباره وضعیت جمعیت دام گوسفندی کشور، افزود: با توجه به استمرار خشکسالی‌ها و کشتار دام‌های مولد به‌دلیل کمبود علوفه دامی، کشور با کاهش جمعیت دام زنده گوسفندی روبه‌رو شد که اکنون این کمبود در بازار نمایان شده است.

ملکی گفت: بنابراین وزارت جهادکشاورزی برای تامین بازار گوشت قرمز در ماه های پایانی سال سعی در افزایش واردات گوشت قرمز و دام زنده دارد تا بازار این محصول تنظیم شود.

وی بر این باور است که با وجود اینکه کشور با کمبود جمعیت دامی گوسفندی روبه‌روست، برخی به دنبال صادرات دام زنده هستند؛ بنابراین ادعا دارند که وضعیت جمعیت دامی کشور مناسب است و کاهشی در این زمینه نداریم.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی افزود: در صورتی که دولت علاوه بر استمرار واردات گوشت، حجم آن را افزایش دهد، می‌تواند برای شب عید و ایام نوروز بازار این محصول را کنترل کند.

پیش از این قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی از برنامه‌ریزی برای توزیع گسترده گوشت منجمد وارداتی با قیمت تعادلی ۲۸۵ هزار تومان خبر داده بود.

«علیرضا پیمان‌پاک» افزود: به دلیل خشکسالی دو سال اخیر و افزایش هزینه دامداران به علت حذف ارز ترجیحی که یک تکلیف قانونی بود، پشتوانه دامی کشور به علت عرضه بیشتر دام‌های مولد دچار آسیب شد.

وی گفت: برای رفع این مشکل، واردات گوشت گرم و منجمد در دستور کار دولت است و روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم وارداتی به بازار عرضه خواهد شد که از هشت کشور در حال واردات است. از هفته آینده واردات گوشت قرمز گرم افزایش خواهد یافت و به ۳۰۰ تن خواهد رسید.

پیمان پاک خاطرنشان‌کرد: عرضه گوشت منجمد برزیلی با قیمت تعادلی ۲۸۵ هزار تومان هم افزایش خواهد یافت که مجموعه‌های بزرگ پرمصرف مثل رستوران‌ها و اصناف از این نوع گوشت استفاده خواهند کرد و از بازار گوشت گرم خارج خواهند شد.

وی اظهار داشت: تا ماه رمضان ۳۵ هزار تن گوشت منجمد وارد خواهد شد.

کد خبر 70913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =