مطالبات مالکان لکوموتیوها پرداخت شد/ تاکید بر سودآوری همه حلقه‌های حمل بار

مدیرعامل راه آهن با اشاره به برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر برای انضباط‌بخشی به فرآیند مالی حمل بارهای ریلی، از پرداخت کامل مطالبات مالکان لکوموتیوها از محل وصول مطالبات خبر داد و تاکید کرد: با روند اصلاحی پیش‌ رو، همه حلقه‌های حمل بار از مالک بار تا خریدار بار منتفع خواهند شد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، "سید میعاد صالحی" در نشست تخصصی با مالکان لکوموتیوها اظهار داشت: وعده‌ای که در مهرماه به مالکان لکوموتیو درخصوص پرداخت مطالبات دادیم را کاملا انجام دادیم و با انضباط بخشی به فرآیند مالی بین مالکان واگن و راه آهن، تعهدات راه آهن به مالکان لکوموتیو پرداخت شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این آغاز اصلاح مسیر است که گام‌های اولیه آن انضباط مالی بوده است و گام های بعدی نیز در موضوع لکوموتیو و سایر حوزه‌های دیگر است.

وی خاطرنشان کرد: از ۳۰ هزار واگن باری در گردش، نزدیک‌به هشت‌هزار واگن به‌صورت شیر ترمز بسته سیر می‌کردند که در مدت ۲ ماه این تعداد به صفر رسید و اکنون هیچ واگنی با شیر بسته اعزام نمی‌شود.

صالحی با بیان اینکه در اصلاحاتی که انجام‌ می‌دهیم بخش مهمی از آن درباره لکوموتیو است، گفت: اکوسیستم اصلاح شده ای برای راه‌آهن بنا می‌کنیم که برای همه برد- برد است.

وی تاکید کرد: از مطالباتی که وصول شده یک ریال در حوزه دیگری صرف نشده ست، بلکه ابتدا بدهی راه آهن به شرکت های مالک لکوموتیو پرداخت شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در آذرماه سه اقدام اصلاحی شامل ممنوعیت اعزام واگن باری با شیر ترمز بسته، وصول مطالبات و اعزام قطار کامل، در راه‌آهن انجام شده هستند.

وی با اشاره به اینکه قطار کامل قطاری است که همه واگن‌هایش برای یک شرکت باشد، ادامه‌داد: طبق قانون برنامه هفتم توسعه، تا پایان سال دوم اجرای این قانون، باید قطارها به‌صورت کامل اعزام شوند که اکنون این کار را انجام شده است.

وی با بیان اینکه با حذف امضای اشخاص، اکنون همه بارنامه‌ها به‌صورت کاملا سیستمی انجام می‌شوند و برای صدور بارنامه از اعمال سلیقه پرهیز می‌شود، تصریح‌کرد: در حال حاضر پرداخت‌های عمده شرکت‌های باری به‌روز شده است و انتظار دارند که بارها خوب و منظم حمل شود.

صالحی با تاکید بر اینکه اصلاحات در راه‌آهن به صورت همه جانبه در حال اجرا است، عنوان‌کرد: اکنون انتظار داریم تا نقشی که در این سیستم برای مالکان لکوموتیو دیده شده، به درستی اجرا شود.

مدیرعامل راه‌آهن سپس با اشاره به پرداخت هفت صورت وضعیت مالکان لکوموتیو در سه ماه گذشته، تاکید کرد: از مالکان لکوموتیو برنامه ای عملیاتی و اجرایی برای ۲ ماه آینده به منظور افزایش آماده به‌کاری و قابلیت اطمینان کشنده ها می خواهیم به‌طوری که معاونت بهره برداری راه آهن بتواند برنامه ریزی مناسبی برای حمل بار داشته باشد.

وی افزود: با چنین برنامه‌ای، انتظار صاحبان بار برآورده خواهد شد، به طوری که از یک‌سو با پرداخت‌ به‌روز هزینه‌های جابه‌جایی بار به واگن‌داران، امکان وصول مطالبات و پرداخت به مالکان لکوموتیو فراهم باشد و از سوی دیگر بارها منظم و به خوبی حمل شود.
این مقام مسوول خاطرنشان‌کرد: در زمینه سایر مسایل از جمله اصلاح تعرفه و دیگر مسایل مالکان لکوموتیو، راه‌آهن آمادگی کامل دارد تا با استدلال‌هایی که مطرح می‌شود، نسبت به اصلاحات لازم اقدام کند.

مدیرعامل راه آهن با توضیح روند طی شده و مانع تراشی های انجام شده درباره پرداخت ماده ۱۲ به سرمایه گذاران بخش خصوصی، ابراز امیدواری کرد با همکاری بهینه سازی در آینده نزدیک شاهد واریز وجوه باشیم.

اصلاحات پیش‌روی صنعت ریلی

معاون وزیر راه و شهرسازی سپس با ارائه تصویری شفاف از اصلاحات پیش روی صنعت ریلی، گفت: با برگزاری جلسات فنی درباره سه مورد مشخص تصمیم می‌گیریم.

وی توضیح‌داد: طرح جامع جانمایی دپوهای تعمیرات برای افزایش بهره وری لکوموتیو ها و کاهش زمان تعمیرات، شرایط بهینه تشکیل قطار با در نظر گرفتن متغیرهای مختلف به نحوی که مسیرهای خوب حمل بار به لکوموتیوهایی اختصاص یابد که بالاترین قابلیت اطمینان را دارند، اصلاح نرخ تعرفه بر اساس پارامترها و متغیرهای موثر دستور کار جلسات بعدی راه آهن برای اصلاح حوزه حمل بار خواهد بود.

کد خبر 70973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =