حرفه‌ای‌ترین کمیته علمی تاریخ صنعت مالی کشور تشکیل می‌شود

عضو کمیته علمی شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی، گفت: مدیران گذشته، طی ۱۵ دوره، این رویداد را به خوبی برگزار کردند به نحوی که امروز نمایشگاه صنعتی مالی ایران برای همه فعالان اقتصادی و ذینفعان عرصه داخلی و حتی جهانی شناخته شده و باید این راه را ادامه بدهیم.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز، هاشم آقازاده ابراز امیدواری کرد که نمایشگاه صنعت مالی از دوره شانزدهم فضای جدیدتری را تجربه کند لذا اکنون که این نمایشگاه به بلوغ کامل رسیده، تشکیل این کمیته علمی ضروری است و همه اعضای این گروه تخصصی برای ساماندهی علمی، تخصصی و حرفه‌ای این نمایشگاه تلاش می‌کنند.

وی افزود: به طور معمول هر نمایشگاه از سه دوره پیش از برگزاری، حین برگزاری و پس از برگزاری تشکیل شده و کمیته علمی در هر سه مرحله مشارکت دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در خصوص برگزاری شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی در خرداد ماه سال آینده، گفت: نمایشگاه صنعت مالی ایران که مرکب از سه رکن اصلی اقتصاد یعنی بانک، بیمه و بورس است هر سال با استقبال فعالان، دانشجویان، متخصصین و مدیران اقتصادی همراه می‌شود و غالب نهادهای مالی و صنایع مرتبط از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری که بخش زیادی از زیرساخت‌های اقتصادی همچون امنیت و تراکنش به آن‌ها وابسته است، در این رویداد مشارکت دارند و دستاوردها و نوآوری‌های صنعت مالی را معرفی می‌کنند.

آقازاده، ادامه داد: صنعت مالی کشور ما با توجه به ماهیت تخصصی، پیچیده و علمی، نسبت به صنایع دیگر روند توسعه مطلوب‌تری را طی کرده و نزدیک به استانداردهای بین‌المللی عمل می‌کند؛ به همین دلیل رویدادهای تخصصی آن از جمله فاینکس، فضای پویا و جذابی دارد و مدرن و به‌روز است و همیشه مورد توجه آحاد جامعه، فعالان اقتصادی، عرصه دانشگاهی و همچنین مدیران اجرایی کشور است.

رییس دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران با اشاره به اینکه سه نهاد بانک، بیمه و بورس، سهم چشمگیری در رشد صنعت دارند و نقش لوکوموتیو توسعه اقتصادی را ایفا می‌کنند، افزود: با توجه به این نقش، نمایشگاه صنعت مالی با پوششی بسیار گسترده‌تر از حوزه بانک و بیمه و بورس عمل می‌کند و مخاطبان آن فراتر از فعالان بازارمالی کشور هستند؛ بنابراین برگزاری چنین رویدادی با این ابعاد گسترده و سطح اثرگذاری، برنامه‌ریزی حرفه‌ای، تخصصی و علمی را می‌طلبد.

وی افزود: با توجه به جایگاه مهم صنعت مالی، فاینکس شانزدهم حتما باید بر مبنای چارچوب‌های علمی و استانداردهای بین‌المللی و ملی برگزار و از حیث محتوا بر پایه موضوعات تخصصی، فناورانه، نوآورانه و دانش‌بنیان استوار باشد تا زمینه مشارکت و حضور گسترده همه صنایع مرتبط با بازار مالی در این نمایشگاه مهیا شود.
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه قاعدتاً تحقق این امر به تشکیل کمیته علمی نیاز دارد، افزود: در این دوره براساس تفاهمی که دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه و دانشکده تجارت و مالی دانشگاه تهران دارند، حرفه‌ای‌ترین کمیته علمی تاریخ صنعت مالی کشور با حضور افراد متخصص تراز بالا و صاحب‌نام حوزه بانک، بیمه و بورس تشکیل می‌شود.

مدیر مرکز تحلیل کسب و کار دانشگاه تهران، ادامه داد: مرحله پیش از برگزاری به طراحی و ساختار کلان نمایشگاه اختصاص دارد و کمیته علمی با تفکر استراتژیک و ارایه مشاوره به چینش حرفه‌ای و کاربردی نمایشگاه کمک می‌کند. در زمان برگزاری اعضای کمیته علمی در ابعاد مختلف نظارت و مشارکت دارند. هنگام نشست‌های علمی و تخصصی گاهی درجایگاه ناظر، گاهی به عنوان داور و گاهی به عنوان سخنران حضور دارند و به عنوان راهنما و مشاور در کنار تمام مشارکت کنندگان نمایشگاه و دست‌اندرکاران خواهند بود تا این رویداد بزرگ بین‌المللی در این دوره به بهترین نحو ممکن برگزار شود. بعد از برگزاری، کمیته علمی، این رویداد را ارزیابی و آسیب شناسی می‌کند تا نقاط قوت و ضعف نمایشگاه شناسایی و در دوره‌های بعدی نمایشگاه حرفه‌ای‌تر و با قدرت بیشتر برگزار شود.

آقازاده، افزود: هرچند کمیته علمی در هر سه مرحله به صورت مداوم و مستمر مشارکت دارد، اما بیشتر بر محتوای علمی و تخصصی نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی متمرکز است.

وی همچنین از برنامه جدید ارتقای سواد مالی این رویداد خبر داد و گفت: در شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی علاوه بر رویدادهای تخصصی عمومی، برای نخستین بار چند کارگاه‌ها آموزشی و نشست تخصصی برمبنای گروه سنی دانش آموزان و دانشجویان پیش‌بینی شده و محتوای متنوع و جذابی با هدف ارتقای سواد مالی ارایه می‌شود.

این نمایشگاه ۱۹ تا ۲۲ خرداد ماه سال آینده در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.

کد خبر 71228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =