سازمان حمایت: مشکلی در تامین ارز کالاهای اساسی وجود ندارد

رئیس سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان گفت: مشکلی در تامین ارز کالاهای اساسی وجود ندارد و هر گونه کمبود در عرضه، از نظر ما تخلف است.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، حسین فرهیدزاده در همایش ملی بازرسی نظارت و کنترل کالا که در مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال به عنوان مهار تورم و رشد تولید، اظهار داشت: آنچه در حوزه تولید بسیار حائز اهمیت است موضوع تامین کالا است، زیرا هر جا تولید کاهش می‌یابد گرفتاری و وابستگی ایجاد می‌شود.

وی با بیان آنکه بخشی از مهار تورم نیز به حوزه بازرسی و نظارت مرتبط می‌شود و اینکه نگرش ما در سازمان حمایت، پیشگیری و نظارت است، گفت: براساس تغییراتی که اخیرا در وظایف سازمان حمایت صورت گرفته است، نظارت بر بازار به سازمان حمایت واگذار شد اما در واقع این موضوع اتفاق جدیدی نیست و همان کارهای قدیمی سازمان با استانداردهای جدید است.

فرهیدزاده افزود: در واقع مسئولیت تامین اغلب کالاها برعهده وزارت جهاد کشاورزی و نظارت بر توزیع بر عهده سازمان حمایت است و در بخش عرضه نیز مسئولیت بر عهده اصناف است لذا با توجه به مسئولیت سازمان حمایت، معاونت‌های نظارت و بازرسی سازمان‌های صمت اگر کمبودی در کالایی وجود داشته باشد را باید گزارش داهند.

وی بیان داشت: در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار تاکید شد که رئیس اتاق اصناف ایران باید در جلسات حضور داشته باشد لذا این موضوع در خصوص جلسات ستاد تنظیم بازار استان ها نیز صادق خواهد بود.

فرهیدزاده با تاکید بر اینکه در خصوص تامین ارز کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد، گفت: ممکن است در تامین برخی کالاها از جمله گوشت مشکلاتی وجود داشته باشد زیرا حتی اگر ارز وارد این کالا موجود باشد ممکن است فصل واردات نباشد و یا برخی مسائل دیگر ممکن است در واردات آن تاثیر گذار باشد.

رئیس سازمان حمایت با بیان آنکه برای تامین مواد اولیه لاستیک مشکل تامین ارز نداریم و به اندازه کافی ارز وجود دارد، افزود: در کالاهای مختلف نباید با کمبود تولید و عرضه مواجه باشیم، کمبود تولید و عرضه از نظر ما تخلف است لذا باید به این موضوعات در بخش جهاد و صنعت به این موضوعات توجه شود زیرا اگر کسی کمبود تولید و عرضه انجام دهد یا مشغول احتکار است یا کم فروشی.

وی گفت: البته براساس وظایف نظارتی که سازمان حمایت بر عهده دارد اگر کمبود در تولید و عرضه براثر کمبود ارز به‌وجود آید آن را نیز بررسی می‌کنیم ‌و قائل به اجحاف به تولیدکننده نیستیم.

رئیس سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اظهار داشت: ما پیگیری وظایف سایر دستگاه در بحث تنظیم بازار هستیم به عنوان مثال سازمان برنامه و بودجه‌، سازمان امور استخدامی و وزارتخانه‌های مختلف در این رابطه وظیفه بر عهده دارند.

وی افزود: اولین نظارت مردمی در بازار اصناف هستند زیرا اصناف جزیی از مردم هستند اما برای نظارت ابزارهایی لازم است که نرم افزاری در زمینه نظارت طراحی شده که امروز از آن رونمایی شد.

اجازه افزایش قیمت کالاها تا بعد از ماه رمضان داده نمی‌شود

فرهید زاده با بیان اینکه براساس مصوبات ستاد تنظیم بازار اجازه افزایش قیمت کالاها تا بعد از ماه رمضان داده نمی‌شود، گفت: ستاد تنظیم بازار در این باره مصوباتی دارد اما هنوز مصوبات آن به سازمان حمایت نرسیده است، ضمن آنکه براساس دستور رئیس جمهور مسئولیت هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف در نظارت به سازمان حمایت واگذار شده است.‌

کد خبر 71276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =