مشاغل و اصناف فقط ۴ درصد از درآمدهای مالیاتی کشور را پرداخت می‌کنند

رییس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه رویکرد سازمان این است که از دهک‌های تروتمند جامعه مالیات‌ستانی انجام شود، گفت: مشاغل و اصناف فقط چهار درصد از درآمدهای مالیاتی کشور را پرداخت می‌کنند.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از سازمان امور مالیاتی کشور، سید محمد هادی سبحانیان در جلسه‌ای با حضور اساتید دانشگاه و نخبگان برجسته با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای سازمان امور مالیاتی در دوره تحولی جدید، بر لزوم تداوم برگزاری جلسات هم اندیشی و آسیب شناسی با اساتید دانشگاه، نخبگان و صاحب نظران تاکید کرد.

وی با بیان اینکه رویکرد سازمان این است که از دهک‌های تروتمند جامعه مالیات ستانی انجام شود، گفت: مشاغل و اصناف فقط چهار درصد از درآمدهای مالیاتی کشور را پرداخت می‌کنند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از پرداخت بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد تومان به بخش سلامت و بالغ بر ۷ هزار میلیارد به ورزش همگانی در سال‌ جاری خبر داد و اظهار داشت: برای اینکه مردم با فراغ بال نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند باید محل مصرف مالیات‌ها برای جامعه تشریح شود.

سبحانیان، هوشمندسازی نظام مالیاتی را پلی برای عبور از مالیات ستانی سنتی به مدرن دانست و گفت: راهبردمان این است که تمام فرآیندهای مالیاتی را الکترونیک کنیم.

گفتنی است در این جلسه، اساتید و صاحبنظران حاضر در جلسه به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود درباره موضوعات مالیاتی چون، اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، پایه‌های جدید مالیاتی، شناسایی مودیان جدید مالیاتی و مقابله با فرار مالیاتی پرداختند.

کد خبر 71319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =