وزیر راه: منابع مالی ساخت واگن‌های مسافری را با تهاتر نفت تأمین می‌کنیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های کاری ما توسعه ناوگان ریلی بار و مسافر است، گفت: در قبال تامین واگن مسافری، به شرکت‌ها نفت می‌دهیم.

به گزارش اگزیم نیوز، مهرداد بذرپاش در مراسم ورود ۶۸۵ دستگاه ناوگان نو و بازسازی شده به شبکه ریلی، ‌اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اواخر سال آینده خط‌آهن چابهار-زاهدان تکمیل و بندر چابهار از طریق ریل به مرکز کشور متصل می‌شود، در این خط ریلی‌ پیمانکاران در ۱۲ جبهه کاری مشغول فعالیت‌ هستند.

وزیر راه ادامه داد: ‌اولویت‌ وزارت راه و شهرسازی توسعه ناوگان ریلی است، ‌بر این اساس لکوموتیوها را واگذار می‌کنیم، که از مصادیق رفع موانع همین است‌، در بخش مسافری نیز با هر شرکت داخلی که توان تولید دارد با استفاده از قابلیت تهاتر نفت برای تولید واگن استفاده خواهیم کرد، با این شرکت‌ها قرارداد امضا می‌کنیم و به آنها نفت می‌دهیم. 

بذرپاش گفت: ‌به راه‌آهن ماموریت داده‌ام تا پایان سال قرارداد تامین ۵۰۰ دستگاه واگن مسافری امضا کند، در قبال این واگن‌ها به شرکت‌ها نفت می‌دهیم، البته اگر کسی این واگن ها را خریداری نکند، دولت آنها خریداری کرده و آنها را اجاره می‌دهد.

دومین مرحله ورود ناوگان ریلی نو و بازسازی شده در سال ۱۴۰۲ با حضور وزیر راه و شهرسازی و «سیدمیعاد صالحی» مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در محل ایستگاه راه‌آهن تهران برگزار شد.

در این مرحله مجموع ناوگان جدید توسعه یافته ۶۸۵ دستگاه ناوگان است که این تعداد شامل ۶۴۵ واگن باری نو، ۱۰ دستگاه لکوموتیو نو، ۵ دستگاه لکوموتیو بازسازی شده، ۲ واگن مسافری نو و۲۳ واگن مسافری بازسازی شده است.

این تعداد ناوگان ۱۰۰ در صد در شرکت های داخلی تولید شده است، شرکت‌های سرمایه گذار و خریدار این ناوگان در این مرحله‌ راه‌آهن حمل و نقل، تجارت کوشش سپاهان، پرتوبار فرابر خلیج فارس، حمل و نقل ترکیبی کشتی رانی، سریر لجستیک هوشمند ایرانیان، سپهران ریل راسا، پارسیان ریل شرق، فولاد مبارکه، ریل سیر کوثر، آروین تبریز، احیا ریل ایرانیان، رجا، ریل ترابر سبا، ریل پرداز نوآفرین، سپهر زاوه توس، مپنا، مهتاب سیر جم و راه‌آهن جهموری اسلامی ایران هستند.

شرکت‌های پلور سبز، فولاد درخشان، واگن پارس، واگن سازی کوثر، مپنا لکوموتیو، تام لکوموتیو آریا، ریل پرداز سیستم، سنگین کشش و نوین صنعت، شرکت‌های سازنده و بازسازی‌کننده ناوگان در این مرحله است.

کد خبر 71368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =