تخصیص ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به شرکت‌های خصوصی لکوموتیوساز

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت از محل تبصره ۱۸ قانون رفع موانع تولید در اختیار شرکت‌های خصوصی لکوموتیوساز باری و مسافری قرار می‌گیرد.

به گزارش اگزیم نیوز، «سیدمیعاد صالحی» امروز (دوشنبه) در مراسم ورود ۶۸۵ دستگاه ناوگان نو و بازسازی شده به شبکه ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی افزود: با تلاش‌های دولت سیزدهم، در حوزه‌های مختلف ریلی پیشرفت‌های خوبی را شاهدیم.

وی با اشاره به بدهی چند هزار میلیارد تومانی شرکت راه‌آهن، انباشت مشکلات، فروکش کردن کرونا و ظاهر شدن معضلات تا پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم، خاطرنشان‌کرد: در دولت مردمی سیزدهم توانستیم گام‌های اساسی در جهت اصلاح برداریم.

واگن باری بدون ترمز در سیر نداریم

صالحی یادآور شد: ده‌ها سال در راه‌آهن از حدود ۲۷ هزار واگن باری در سیر، یک سوم آنها بدون ترمز و به اصطلاح با شیر بسته حرکت می‌کرد که کاهش ایمنی را به دنبال داشت، اما طی آبان و آذر امسال همه این هشت‌هزار واگن مجهز به ترمز شد و دیگر هیچ واگن باری بدون ترمز در سیر نداریم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های ساخت داخل، اظهار داشت: مدت هفت سال بود که موضوع استفاده از ظرفیت‌های ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید مسکوت مانده بود، اما با توافق وزارتخانه های نفت و راه و شهرسازی، امروز به مرحله صدور حواله مالی رسیده است که در روز جاری بین شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی و شرکت‌های سرمایه‌گذار در تولید ناوگان ریلی به امضا خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد با حمایت سازمان برنامه و بودجه این حواله‌ها تا پایان سال نقد شود.

وی خاطرنشان‌کرد: اکنون در حوزه واگن‌های باری، به‌جز در موضوع ترمز، به هیچ قطعه وارداتی نیاز نداریم، همچنین در موضوع لکوموتیو و مسافری نیز بخشی از داخلی‌سازی‌ها انجام شده است.

کد خبر 71369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =