معاون وزیر نیرو: ظرفیت تولید برق به ۱۰۰ هزار مگاوات رسید

معاون مالی، حقوقی و مجلس وزیر نیرو گفت: ابتدای انقلاب اسلامی میزان تولید برق هفت هزار مگاوات بود، اما امروز این عدد به حدود ۱۰۰ هزار مگاوات رسیده است.

به گزارش اگزیم نیوز از وزارت نیرو "احمد حیدری" امروز (دوشنبه) در نشست سراسری مدیران ارشد وزارت نیرو به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر در باره عملکرد مطلوب صنعت آب و برق از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران افزود: انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف، دستاوردهای خوبی را کسب و در همین زمینه صنعت آب و برق در این سال‌ها خدمات بی‌شماری را ارائه کرده است.

وی ادامه داد: افزایش ضریب برخورداری از برق، آب، شبکه فاضلاب در کنار اتکا به دانش بومی در خط انتقال، سدسازی‌ها و مواردی ازاین‌دست جزو افتخارات جمهوری اسلامی ایران در صنعت آب و برق محسوب می‌شود.

معاون وزیر نیرو با تأکید بر پیشبرد «جهاد تبیین» در خصوص عملکرد و اقدام‌های صنعت آب و برق کشور در فجر انقلاب اسلامی ایران، به اقدام‌های ارزشمند دولت سیزدهم در این باره اشاره کرد.

حیدری افزود: دشمن همواره در تلاش است خدمات نظام و دولت مردمی را با ایجاد شائبه و ناکارآمد نشان‌دادن، زیر سؤال ببرد که باید با جهاد تبیین توسط همه مسئولان و کارگزاران به این موضوع غلبه کرد.

وی با اشاره به‌قرار گرفتن در آستانه انتخابات، بر مشارکت حداکثری در این دوره از انتخابات نیز تأکید کرد و گفت: در این باره می‌توان به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر «معجزه حضور مردم»، «حفظ عزت کشور وابسته به حضور در انتخابات»، «رقابت بر سر خدمت»، «معجزه انتخابات در حل مشکلات کشور» و «انتخابات سنگر کشور» اشاره کرد.

معاون وزیر نیرو گفت: باید با امیدآفرینی در پیشبرد امور و خدمات، زمینه حضور پرشور مردم در انتخابات پیش‌رو را فراهم کرد، در همین باره با دستور وزیر نیرو کمیته «راهبردهای مشارکت حداکثری در انتخابات» تشکیل شده است.

حیدری گفت: بیش از چهار هزار پروژه در سراسر کشور توسط شرکت‌های صنعت آب و برق در حال اجراست.

وی افزود: و بیش از ۳۰۰ پروژه بزرگ و شاخص با رقم ریالی بیش از ۱۲۵ همت با حضور رئیس‌جمهور، وزیر نیرو و دیگر مقام‌های عالی کشور از میان ۲ هزار پروژه در سراسر کشور در ایام مبارک دهه فجر در حال افتتاح است که نشان از خدمت صنعت آب و برق و تلاش جهادگرانه، ولایتمدارانه و مؤمنانه دارد.

معاون مالی، حقوقی و مجلس وزیر نیرو به پیشبرد اقدام‌ های ارزنده صنعت آب و برق در نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: در نهضت ملی مسکن قوانین مجلس شورای اسلامی و شورای‌عالی مسکن نیز وجود دارد که ماحصل آن تأکید وزیر نیرو بر این نکته است که نباید هیچ واحد آماده افتتاح نهضت ملی مسکن بدون آب و برق باشد.

حیدری ادامه داد: تأمین منابع مالی ایجاد زیرساخت‌های مخزن، انتقال، توزیع، پست و غیره در صنعت آب و برق توسط وزارت نیرو صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: قسمت اول احکام بودجه ۱۴۰۳ مصوب و به شورای نگهبان ارسال شده است و برنامه هفتم توسعه نیز در حال تصویب نهایی است و دراین‌رابطه شاهد همکاری و تعامل مجلس و دولت با وزارت نیرو هستیم.

معاون وزیر نیرو گفت: سازمان ثبت‌اسناد کل کشور با همه ظرفیت در همکاری با وزارت نیرو قرار گرفته است، در دولت سیزدهم بر اساس گزارش حقوقی منابع آب از ۴۰۰ هزار هکتار اسناد موجود، ۲۶۰ هزار را دولت مردمی اخذ کرده است و انتظار است تا پایان سال ۱۴۰۳ همه اسناد ثبت شوند.

کد خبر 71379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =