موضوع بهره‌وری در اختصاص منابع باید لحاظ شود/ منابع محدود است

معاون توسعه مدیریت و امور مجلس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه در برنامه هفتم، تحقق رشد اقتصادی ۲.۸ درصدی ناشی از رشد بهره‌وری هدف‌گذاری شده است، گفت: در اختصاص منابع باید موضوع بهره‌وری به طور دقیق لحاظ و نتیجه مطلوب در جهت رشد اقتصادی حاصل شود.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز از سازمان برنامه و بودجه، در راستای اجرای نظام‌نامه چرخه مدیریت بهره‌وری نهمین جلسه کمیته بهره‌وری دیروز (سه‌شنبه)به منظور ارتقای بهره‌وری سازمانی، در سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

رحمان پلیمی، معاون توسعه مدیریت و امور مجلس سازمان برنامه و بودجه در این نشست با اشاره به جایگاه پراهمیت بهره‌وری، اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه، تحقق رشد اقتصادی ۲.۸ درصدی ناشی از رشد بهره‌وری هدف‌گذاری شده است؛ بنابراین برای تحقق این مهم نیاز به برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری بیش از گذشته است و باید بهره‌وری به مثابه یک نگرش عقلانی، در کلیه ارکان نظام حکمرانی نمود داشته باشد.

رئیس کمیته بهره‌وری سازمان برنامه و بودجه افزود: جایگاه کشورمان در بهره‌وری چندان مناسب نیست و لذا بهبود بهره‌وری ضروری است که برای رسیدن به بهره‌وری در همه حوزه‌ها با نگاه ساده به موضوعات، می‌توان به نتیجه مطلوب رسید.

معاون توسعه مدیریت و امور مجلس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: منابع ما محدود است بنابر این در اختصاص منابع باید موضوع بهره‌وری به طور دقیق لحاظ و نتیجه مطلوب در جهت رشد اقتصادی حاصل شود.

پلیمی با اشاره به جایگاه بالای نظارتی سازمان برنامه و بودجه، خاطرنشان کرد: منابع و اعتباراتی که به پروژه‌ها و بخش آموزش، درمان و بهداشت و سایر حوزه‌ها اختصاص داده می‌شود باید به دقت پایش و نظارت شود و نتیجه آماری؛ تحقق رشد اقتصادی، کاهش تورم و رضایتمندی برای مردم باشد.

بهره‌وری نقش کلیدی و کاربردی در مدیریت کشور دارد

همچنین در این نشست مجتبی جلالی رئیس امور توسعه منابع و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه، در خصوص اجرای نظام‌نامه چرخه مدیریت بهره‌وری، گفت: به موضوع بهره‌وری در حد شعار پرداخته شده است در حالی که بهره‌وری نقش کلیدی و کاربردی در مدیریت کشور دارد.

وی تصریح کرد: ما باید با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری تلاش کنیم شکافی که بین شرایط فعلی با شرایط مطلوب وجود دارد از بین ببریم و این مهم با ساماندهی ناترازی‌ها در حامل‌های انرژی، سوخت، آب، گاز و سایر حوزه‌ها امکان‌پذیر است.

جلالی تاکید کرد: تنها راه برون‌رفت از مشکلات توجه به رویکردها و فعالیت‌های مبتنی بر بهره‌وری است که با تبیین و تعریف نقشه راه، حرکت و اقدامات لازم در این راستا صورت بگیرد.

در این نشست نمایندگان معاونت‌ها و امورهای سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های تابعه دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در خصوص بهره‌وری مطرح کردند.

کد خبر 71422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =