جلسه وبیناری خاندوزی با اعضای شورای عالی ایرانیان مقیم چین برگزار شد

نشست وبیناری «احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعضای شورای عالی ایرانیان مقیم چین با هدف بررسی مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی ایرانی در این کشور برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز از وزارت امور اقتصادی و دارایی، در این جلسه که به همت سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران برگزار شد، علاوه بر «علی فکری» رئیس این سازمان، «محمد رضوانی‌فر» رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی، «علی استادهاشمی» رئیس کل بیمه مرکزی به همراه تعدادی از مدیران کل و معاونان وزیر اقتصاد برگزار شد، «محسن بختیار» سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین نیز از طریق وبینار حضور و مشارکت داشت.

این گزارش حاکی است، در این جلسه تعدادی از اعضای شورای عالی ایرانیان مقیم چین به نمایندگی از تجار ایرانی مقیم این کشور، مسایل و مشکلات خود را در خصوص مواردی چون فرایند نقل و انتقال مالی از داخل کشور به چین و برعکس، برخی مشکلات ناشی از تهاتر با تجار چینی، تغییر بی مقدمه برخی قوانین و صدور بخشنامه های خلق الساعه، استفاده از ارز دیجیتال در معاملات فیمابین و غیره مطرح کردند.

بنا براین گزارش، وزیر اقتصاد طی سخنانی در این نشست، با تشریح اقدامات انجام شده توسط وزارت اقتصاد و بانک مرکزی به منظور تسهیل نقل و انتقال پول بین تجار دو کشور، دستورات لازم به سازمان های زیر مجموعه از جمله گمرک جمهوری اسلامی، بیمه مرکزی و سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران برای رفع مشکلات مرتبط با حوزه ماموریتی هر یک را صادر کرد.

در این جلسه به دستور خاندوزی مقرر شد، مشکلات مطروحه توسط تجار ایرانی مقیم چین، در جلسه آتی شورای معاونان وزارت اقتصاد و نیز دومین جلسه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور با حضور رئیس جمهور مطرح و بررسی شود.

کد خبر 71458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =