انجام برنامه‌های تعمیر و نگهداری تجهیزات شبکه توزیع و انتقال برق تا پیش از اوج بار ۱۴۰۳

معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تمامی برنامه‌های تعمیرات و نگهداری تجهیزات استراتژیک شبکه فوق توزیع و انتقال شبکه برق کشور تا پیش از آغاز اوج بار تابستان انجام خواهد شد.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز از وزارت نیرو، محمدالله‌داد در نشست هم اندیشی با مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق کشور، بر انجام اقدامات اساسی در حوزه نگهداری و تعمیرات به موقع خطوط حیاتی شبکه و انتقال به عنوان ضرورتی حتمی تاکید کرد.

وی افزود: طرح‌ها و مصادیق ذیل ١٨٠ اقدام برای گذر از اوج بار سال آتی، برنامه‌ای با توجه به تمامی دغدغه‌های اصلی شبکه است که اهتمام کامل همکاران در شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق را می‌طلبد.

معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر در ادامه به اجرای بیش از ٢٢٣ طرح حیاتی اصلاح و بهینه‌سازی برای گذر از پیک بار سال آینده اشاره کرد و گفت: دفتر فنی و نظارت شبکه انتقال توانیر به صورت هفتگی نسبت به رصد و پایش فعالیت‌ها اقدام می‌کند.

الله‌داد در عین حال اظهار امیدواری کرد با تلاش و اقدامات جهادی همکاران در معاونت‌های بهره برداری شرکت‌های برق منطقه‌ای، با ضریب آمادگی بسیار بالا در حوزه کیفیت تجهیزات استراتژیک به استقبال پیک بار سال آتی برویم.

وی همچنین بهره‌گیری و نصب تجهیزات و ادوات پیشرفته رویت پذیری و کنترل پذیری مشترکان در تعرفه‌های مختلف را در بهبود شاخص‌های پایداری و قابلیت اطمینان شبکه به عنوان بخش مهمی از راه حل‌های اندیشیده شده به منظور ارتقای کیفیت انرژی تحویلی به مشترکان بیان کرد که در حال پیگیری و اجرا به منظور پیاده‌سازی در شرایط اوج بار سال ١٤٠٣ است.

معاون انتقال و تجارت خارجی در پایان بر لزوم هماهنگی در توسعه شبکه توزیع، همگام با توسعه و افزایش ظرفیت در شبکه بالا دست انتقال و فوق توزیع به عنوان اصلی اساسی در زنجیره افزایش ظرفیت انرژی تحویلی به مشترکان تاکید کرد و همکاری شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق را در این حوزه الزامی دانست.

کد خبر 71491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =